Magyar Asztalos

szakfolyóirat

Magyar Fa- és Bútoripari Unió hivatalos fóruma

2016. július

A főszerkesztő üzeni

A FŐZÉS MA MÁR MENŐ

Az utóbbi években Magyarországon is egyre-másra jelennek meg az újabbnál újabb főzőcsatornák a tv-k  műsorkínálatában, virágzanak a receptek köré épített weboldalak, fiatal menedzserek zsíros üzletek megkötését követően szabadidejükben főzőtanfolyamokra költik el a frissen lefölözött hasznot.

Mi a fene történt a világgal időközben?

A főzéskultúra a hétköznapok részévé vált. Széles rétegek ismerkedtek meg az új alapanyagokkal, új  receptekkel, közben divat lett az egészséges étrend is. Elterjedt a fine-dining. Magyarországon  egyre több a viszonylag drága, de minőségi étterem, ahol a különböző és mesterien átgondolt ételek  vannak a fókuszban. Ezzel a szemléletváltással párhuzamosan a főzés és a konyha presztízse is  szépen átalakult, ma már üzletemberek között is illik érteni a főzéshez, az ételekhez. És ehhez valamilyen gyakorlatra is szükség van. Emiatt értékelődött fel a konyha szerepe is a lakáson belül. A  régebben inkább a háziasszonyra szabott munkahelynek számító konyha ma már közösségi térként funkcionál, lehetőleg egybe nyitva a nappalival, étkezővel. A vendégek együtt vannak a "chéffel",  beleszólnak a főzésbe, hozzászólnak, kotnyeleskednek, ellesnek ezt-azt, és kortyolgatják rozéjukat. Viszont ebben a konstellációban a konyha már nem egy muszáj beruházás, hanem az image aktív  része, a tulajdonos önkifejezésének is eszköze. A konyhagyártók szempontjából külön öröm, hogy a  konyha is a tulajdonlási verseny fontos elemévé válik az autó, a lapos tévé, a Rolex mögött. Így  úgy tűnik, ebben a szegmensben egyre több magas minőségű, összetett és viszonylag nagy  profittartalommal bíró konyha értékesíthető és lesz értékesíthető a közeljövőben. Úgy tűnik egy  bővülő, a presztízs termékek szegmensének irányába eltolódó konyhapiaccal lehet számolni a  jövőben.

HŐBÖR TAMÁS

Faipar.hu