Pillantsunk be a Lufthansa Technik világába!
A Lufthansa Technik AG (Lufthansa Engineering, LHT) – a Lufthansa Csoport leányvállalata – világszerte karbantartási, javítási szolgáltatásokat nyújt repülőgépekhez, hajtóművekhez. Mindezek mellett lenyűgöző és látványos luxus beltereket és bútorokat gyárt repülőgépekbe. Székhelye a hamburgi repülőtér, további fontos német telephelye a frankfurti- és a müncheni repülőtereken található. Ezeken kívül Európában Máltán, Magyarországon és Bulgáriában rendelkezik jelentősebb báziskarbantartó létesítményekkel, valamint Puerto Ricóban, a Fülöp-szigeteken és Kínában találhatók telephelyei. A Lufthansa Technik központja Fuhlsbüttelben, Hamburg északi részén található, ahol 10 ezer négyzetméteren készülnek a lélegzetelállító repülőgépbelsők. A műhely öt különböző részlegből áll, ahol több mint 200 alkalmazott dolgozik, hogy megvalósítsa a többnyire névtelenül maradni kívánó ügyfelek kívánságait. Exkluzív anyagokkal, különleges gyártási technikákkal készülnek itt a VIP és kormányzati repülőgépek belső berendezései.

A legegyszerűbb munkálatoktól a legbonyolultabb feladatig mindent helyben oldanak meg. A körülbelül 200 alkalmazott negyede asztalos, akik a precíz mérnöki tervek alapján elvégzik a szükséges munkálatokat: alapanyagfeldolgozás, furnérozás, festés, CNC munkák, összeszerelés. Modern raktározási rendszer segíti abban, hogy az alapanyagok a lehető leggyorsabban eljuthassanak a kívánt állomásra, valamint számítógépes rendszer rögzíti az összes beépítésre kerülő alkatrészt, mert minden alkatrésznek nyomon követhetőnek kell lennie. A munka projektcsapatokban történik. A műhelyben dolgozó csapat már a fejlesztési szakaszban szoros kapcsolatban áll a tervezőkkel és mérnökökkel. Minden projektben új fejlesztési kihívások merülnek fel, amelyekre egyedi megoldásokat kell találni.

Anyaghasználat tekintetében fontos, hogy a repülés követelményeinek teljes mértékben megfeleljenek az anyagok. A legfontosabb, hogy az enteriőrhöz, valamint a bútorokhoz használt anyagok könnyűek legyenek, s hogy a tűzvédelmi szempontoknak is megfeleljenek a kiválasztott építőelemek. Legtöbb esetben méhsejt paneleket használnak, ahol a méhsejt rács, papír és epoxigyanta keverékéből épül fel, amelyet egy speciális felső réteggel zárnak. Ezeket az anyagokat kifejezetten a Lufthansa Technik részére gyártják, amit a Lufthansa mérnökei és szerelői közösen fejlesztettek ki a gyártóval. A méhsejt panelek végső rétegét valamilyen luxus furnérral zárják, ami igazán impozáns megjelenést eredményez. Ezután következhet a lakkozás, ami sok esetben több mint tíz hétig is eltarthat a kiváló minőségi felület eléréséhez. Az adott projekthez fel nem használt maradék furnérokat is megőrzik a későbbi javításokhoz, karbantartásokhoz. Bonyolultabb formák elkészítéséhez merevhabot használnak, amiket CNC gépeken alakítanak. A készülő bútorzat végleges rétege nem csak furnérral készülhet, hanem a Lufthansa előszeretettel alkalmazza a VTN technológiát. Ez a víztranszfer nyomástechnika, amivel szinte bármilyen, háromdimenziós tárgy gyorsan és egyszerűen dekorálható, vagy éppen újjávarázsolható. A lehetőségeknek csak a képzelet szab határt. Nyelvterülettől függően többféleképpen is nevezik az eljárást: hidrografika, víztranszfer nyomás, VTN, WTP, WTD. Tűzállósága jobb a furnérnál, sok esetben végeredményben alig lehet megkülönböztetni a furnérozott felülettől. Az eljárás emellett a furnérozástól olcsóbb, valamint környezetvédelmi szempontból is jobb, mert így kevesebb fát kell kivágni. A művelet elvégzéséhez a Lufthansánál már teljesen automatizált rendszert építettek ki, amelyet évek óta fejlesztenek annak érdekében, hogy elsőosztályú felületeket biztosíthassanak a készülő felületeken.
VIP ACJ320neo kabin
A Lufthansa Technik nemrégiben megrendelést kapott egy meg nem nevezett magánügyféltől egy vadonatúj Airbus ACJ320neo VIP belső kialakítására. A repülőgép várhatóan az idei nyár végén érkezik meg a cég hamburgi kabinkiegészítő központjába, ahol 2024 tavaszára kapja meg a belső teret. A kabin kialakítását a Lufthansa Technik tervezői a megrendelővel szoros együttműködésben dolgozták ki. Az utastér elrendezése lineáris és szigorúan a magánélet igényéhez igazodik. Az utastér különlegessége a rugalmas kialakítás, amely különféle célokra alkalmas, legyen szó családi kirándulásról, vagy épp üzleti útról. Az utasok kényelmének további javítása érdekében a Lufthansa Technik kabinlégnedvesítő rendszert épít a repülőgépbe. Emellett a repülő belseje a legmagasabb igényeket is kielégíti majd a fedélzeti szórakoztatás és a multimédiás csatlakoztathatóság terén. A vásárlók kérésére egyértelműen az utasok személyes digitális eszközeinek integrálására fektetik a súlyt, így csak néhány nagyméretű, részben behúzható képernyő kerül az utastérbe. Az okosotthonokhoz hasonlóan az utasok bármikor egyénileg és könnyedén átvihetik személyes tartalmaikat a beépített kijelzőkre.

A legendás Mercedes repülni is tud
A repülőgép utasterének kialakítása erős, férfias vonzerőt sugároz a legújabb Mercedes AMG GT C legújabb színének és díszítésének adaptálásával. A megoldás az autó legmodernebb technológiáját, exkluzivitását és teljesítményét tükrözi. A gondosan kiválasztott és precízen beágyazott szénszálas elemek, valamint az üléskárpitok jellegzetes facelift integrálásával az utastér kialakítása tiszteleg a Red Pig előtt. A Mercedes-Benz S-osztály és az AMG autók tipikus műszerfal-kialakítása által ihletett fekete panelek az ablak előtt lebegnek, ezt a hatást a diszkrét fénykorona keltette. Az innovatív Mercedes-Benz Magic Sky technológia lehetővé teszi a panelek elektromosan feketétől átlátszóig történő tompítását.

Különleges küldetések
A repülőgép fedélzetén elkülönített kórterem építése, vagy 17 tonnás távcső szállítására alkalmas repülő nagyjavítása során nincs rutin eljárás: ez egyedi műszaki megoldásokat igényel. Mélyreható mérnöki know-how, módosítások és javítások precíz tervezésével a Lufthansa Technik képes ezeknek a megoldásoknak a fejlesztésére és bevezetésére. A beszállítókkal való szoros együttműködés, az OEM-ekhez való gyors hozzáférés és a hatóságokkal fenntartott bizalmi kapcsolat jelentik azt a gerincet, amely lehetővé teszi a Lufthansa Technik számára, hogy ilyen összetett műszaki feladatokat véghez tudjanak vinni. A megszerzett speciális tudást a Lufthansa tudja kamatoztatni a szélsőséges felkérések során is, így például tudományos, humanitárius műveletekhez, járvány esetére, evakuációs felszereléseket építenek repülőbe, illetve katonai feladatokhoz szükséges környezet kialakítását is vállalják.

Forrás és fotók: www.lufthansa-technik.co
Tetszett a cikk?
Cikkajánló
Burkolat, gerendák, ajtók — készítse el saját maga!
Ha kis műhelyben dolgozik, különösen fontos, hogy olyan gépe legyen, amely nem foglal sok helyet, mégis professzionális eredményt nyújt.
Lucaszék és társa
Kerling Alajos hobbi asztalos mutatja be az általa ismert és készített Luca széket.
A Wood-Mizer forgalomba hozta a WM5500 fűrészgépet
Új generációs ipari fűrészgép nagyobb teljesítménnyel és intelligensebb technológiával.


