Zsindelyes szekrény

Kevin Ertl művészi zsindelyes homlokzattal tervezte meg a kabátakasztó szekrényét. 


Ezüstfenyő zsindely művészi kombinációja (Fotó: Wolfgang Pulfer)

Tipológiailag a bútor külseje egy miniatürizált reneszánsz homlokzathoz hasonlít. Kifinomult geometrikus külső héja a fény és az árnyék játékán keresztül plaszticitást teremt, s képes könnyedséget kölcsönözni egy tömör testnek. A modern feldolgozási és csatlakozási technológia lehetővé teszi Kevin Ertl számára, hogy nagyszerű példáját mutassa be remekművével annak, hogy a mesterségbeli tudás kortárs módon gazdaságosan is megvalósítható.


A zsindelyek a kereteken jelképezik a homlokzatot

A tágas ajtók elegánsak, az elülső korpuszszélek erőteljesnek hatnak, de az ilyen bútorokat sokszor nehéz berendezni. A korpusz jobb és bal oldalán helyet kell hagyni ahhoz, hogy szekrényajtókat akadály nélkül ki lehessen nyitni – a bútor kizárólag szabadon álló elemként működik, más bútorokhoz csatlakoztatni nem lehetséges. 


Ezüstfenyő iratszekrény, Kevin Ertl, mesteriskola München, 2021 (Fotó: Wolfgang Pulfer)

A bútornak még „testvére” is van az építkezés világában. 1960-ban a nagy karlsruhei építész, Egon Eiermann a Merkur üzletlánc áruházait egy nagyon hasonló stílusú rácsos homlokzattal borította be. Ha az ilyen épületeket lebontják, a világ minden tájáról érkeznek gyűjtők, akik ilyen rácselemhez szeretnének hozzájutni. Ha talán nem is ismerte a lehetséges példaképet ez a kreatív fiatal mester, az elmondható, hogy az ötletek olykor szó szerint hevernek az utcán, s mindenkit, aki nyitott szemmel járja a világot, megihlet.


A Merkur áruházak homlokzati tervezése, Egon Eiermann, 1960 (Vázlat: Axel Müller-Schöll, 2021)


A szerkezeti megoldás (Fotó: Wolfgang Pulfer)

 

Forrás:
dds-online.de


Tetszett a cikk?