Megszűnteti katalógusait az IKEA
Az Inter Ikea Systems B.V., a globális Ikea franchise anyavállalata azt az érzelmes, ámde racionális döntést hozta, hogy búcsút vesz a bútorcég katalógusától - adta hírül a társaság. A katalógus 70 éven keresztül az egyik legegyedibb és legikonikusabb termékünk volt. Mára azonban a fogyasztói magatartás és a médiafogyasztási szokások megváltoztak - mondta Konrad Grüss, az Inter Ikea Systems B.V. ügyvezető igazgatója.
Megváltoztak a vásárlási szokások. Egyre kevesebb nyomtatott katalógust tartanak az emberek a lakásban, még akkor is ha egy olyan multinacionális vállalat kiadványáról van szó, mely évtizedekig határozta meg a lakberendezésről és bútorokról alkotott képünket.
Az első katalógust 1951-ben Ingvar Kamprad alapító saját maga állította össze, a 68 oldalas svéd nyelvű kiadványt 285 ezer példányban nyomtatták.
Az első online kiadás, az IKEA at office, egy kizárólag irodai/üzleti bútorokat tartalmazó különkiadás volt 1998-ban. A kitűzött cél a teljes katalógus online megjelentetése volt, azonban a számítástechnikai rendszer bonyolultsága miatt elhalasztották.
Majd 2000-ben a nyomtatott verzió mellett a katalógus digitális formában is megjelent.
A csoport történetében 2001-ben először indul be az e-kereskedelem, Svédországban és Dániában.
A katalógus csúcskorszaka 2016 volt, amikor 200 millió példányban terjesztették, összesen 69 verzióban, 32 nyelven és több mint 50 piacon.
Forrás:
napi.hu
Tetszett a cikk?
Cikkajánló
A Wood-Mizer forgalomba hozta a WM5500 fűrészgépet
Új generációs ipari fűrészgép nagyobb teljesítménnyel és intelligensebb technológiával.
WEINMANN Treff 2025 – Együtt építjük a jövő élettereit
2025. november 12–13-án ismét megrendezésre kerül a faépítészeti ágazat egyik legfontosabb szakmai eseménye: a WEINMANN Treff.
A Wood-Mizer bemutatja 2025. évi, új mobil fűrészipari és szélező megoldásai
A Wood-Mizer két rendkívül sokoldalú mobil géppel bővítette termékportfólióját, amelyeket olyan szakemberek számára terveztek, akik mobil munkavégzési megoldásokat keresnek.


