A növekedés útja
Az elmúlt néhány évben egyre több kisebb barkácsüzlet, barkácsárut is forgalmazó bolt zárt be. A gazdasági, pénzügyi válságon felül ezt a folyamatot erősíti a piac koncentrációja is, vagyis a nemzetközi barkácsáruházláncok terjeszkedése. A kisebb üzletek csak egyesült erővel, összefogva képesek megállni a helyüket ebben a versenyben. Ezt az összefogást, együttműködést célozza meg az Ezermester Magyar Barkács Kft. A már több évtizedes hagyománnyal rendelkező „Ezermester” logó használatával, valamint a résztvevők szintén több évtizedes kereskedelmi tapasztalatára alapozva, első lépésként egy beszerzési társulás megszervezése kezdődött el. A közös beszerzések során a társulás előnyben részesíti a hazai termékek forgalmazását. A kialakított üzleti konstrukció eredményeképpen minden fél – akár a szállítói, akár a forgalmazói oldalon áll – előnyös helyzetbe kerül, ami végső soron a vásárlóközönség számára is érzékelhető lesz. Közös beszerzés! Közös marketing! Közös siker! Bak Péter |
![]() |
| Az egyik alapító a Bakos Faipari Egyéni cég már az Ezermester hálózat tagja |
A magyar barkács piac is eléggé telített, kíméletlen a verseny a nagyok teljes erejüket bevetve próbálják kiszorítani a kis barkácsboltokat, akik már-már a létezésükért küzdenek. A magyar barkács piacot hozzávetőlegesen 300 milliárd forintra taksálják (2007 évi adat), ezen belül a multik (OBI, Praktiker, Baumax, Brico) már ma is elfedik a piac 55%-át, a maradék 45%-on, cca. 135 milliárd forinton pedig hozzávetőlegesen 10 000 kiskereskedelmi üzlet osztozik szerte az országban. A multik nem álltak le a fejlesztésekkel, további áruház nyitásokkal, bővítéssekkel további részt követelnek a tortából. Ezt felismerve a hazai kisebb barkácsüzletek egy rész a cselekvés mellett döntött.
Bakos Miklós a Bakos Faipari Vállalkozás és Barkácsáruház vezetője elindított egy kezdeményezést, amiben a kisebb barkácsboltok közös fellépését, összefogását jelölte meg célként.
Ezt követően a barkácspiac hazai kis és középvállalkozások barkácsboltjainak összefogásra 2009. július 6-án megalakult az Ezermester Magyar Barkács Kereskedelmi Szolgáltatói és Ügynöki Kft., melynek célja a barkácsüzletek piaci versenyképességének megőrzése a Magyarországon jelenlévő multinacionális barkács áruházakkal szemben. A kft. ebből az együttműködésből adódó beszerzési,logisztikai és disztribúciós együttműködési előnyöket teszi elérhetővé a belépő tagok számára.
Az Ezermester Magyar Barkács Kft. létrehozása abból az ötletből valósult meg, hogy a hazánkban működő barkácsoltok csakis akkor maradhatnak versenyképesek, ha azok is nagy volumenben képesek forgalmazni, illetve egy erős márkanévvel rendelkeznek. A kiskereskedelmi barkácsüzletek (kb.nyolc-tízezer darab) eredményes működésének az a feltétele, hogy egy jól szervezett együttműködés segítségével közösen és egységesen lépjenek föl mind beszerzés, mind a marketing tekintetében a magyarországi barkácspiacon.
„Az Ezermester Magyar Barkács Kft. egyfajta közvetítői, ügynök szerepet tölt be, amely a tagoktól elvárja a törekvést az egységes arculat felé (pl. Ezermesterlogó használata) az együttes fellépést a beszállítókkal szemben, valamint a közös akciókban való részvételt. Ugyanakkor rendkívüli függetlenséget is biztosít a tagok számára, hiszen azok megőrizhetik saját üzletük elnevezését, dönthetnek üzletük berendezéséről, választékáról és árairól, és önálló marketing tevékenységet is folytathatnak”-mondta Bak Péter, a Kft. ügyvezetője az október 13-án e célból rendezet sajtótájékoztatón.
Az Ezermester Magyar Barkács Kft.2009-ben került bejegyzése. A szeptemberelején megkezdett szervezés eredményeként, a jelenleg 16 társult üzletet számláló társaság célja, hogy 2009. év végére a csatlakozott üzletek száma elérje a 75 darabot. „Az igazán kedvező kimenetelű kereskedelemi tárgyalások a legalább 50 csatlakozott üzletszám fölött kezdeményezhetők a mennyiségi kedvezmények érdekében. A közös beszerzési szerződések révén a boltik addigi külön-különintézett beszerzései egy nagy beszerzési volumenben jelennek majd meg. Ennek a forgalomnak az egy százaléka a kft. közvetítői jutaléka lesz, amely lehetővé teszi a fejlesztéseket, az együttműködés további kiszélesítését és elmélyítését, elsősorban a marketing és reklámtevékenység, valamint az oktatás, - továbbképzés és kereskedelmi know-how terén. A másik egy százaléka a csatlakozott üzleteknek jár vissza, rendelési értéküknek megfelelően”. –mondta Bakos Miklós, a kezdeményezés ötletgazdája és támogatója, aki egyben az egyik társulatcég vezetője is. Az Ezermester Magyar Barkács Kft.,nevének megfelelően előnyben részesíti a forgalmazott áruk Magyarországról történő beszerzését, ezzel is lehetővé téve a hazai vállalkozások helyzetben kerülését,versenyképességük megőrzését.
Hőbör
Tetszett a cikk?
Cikkajánló
Burkolat, gerendák, ajtók — készítse el saját maga!
Ha kis műhelyben dolgozik, különösen fontos, hogy olyan gépe legyen, amely nem foglal sok helyet, mégis professzionális eredményt nyújt.
Lucaszék és társa
Kerling Alajos hobbi asztalos mutatja be az általa ismert és készített Luca széket.
A Wood-Mizer forgalomba hozta a WM5500 fűrészgépet
Új generációs ipari fűrészgép nagyobb teljesítménnyel és intelligensebb technológiával.




