Tegyük fel magunkat a térképre!
Az internetezők legalább fele használja a Google térképét. Útvonalat terveznek vele, vállalkozásokat, szállásokat, látnivalókat keresnek rajta. Ha cégünk van, általában automatikusan megjelenünk rajta, hiszen a Google különböző adatgyűjtésekkel maga is megjelenít vállalkozásokat. Sőt a legtöbb fent lévő cég ilyen, és tulajdonosa (tudta) nélkül készülnek róla fotók, vélemények. Ám minél nagyobb befolyásunk van a felületre, annál több hasznot jelent számunkra. Érdemes tehát foglalkozni vele és kiaknázni valamennyi előnyét, ugyanis a térkép funkció csak egy része egy komolyabb csomagnak.

A keresőóriás anno előrukkolt a Google Cégem (Google My Business) szolgáltatással, aminek előnyeit röviden így lehet megfogalmazni: segít rendbe tenni a megjelenést, statisztikai adatokat gyűjthetünk felületeinkről, és jobb pozícióba hozhatjuk vele vállalkozásunkat a különböző keresési listákon. A Google My Business olyan, mint egy közösségi hálózat vállalkozások számára. Létrehozhatjuk vállalkozásunk profilját, megoszthatjuk a fontos adatainkat, hozzáadhatjuk weboldalunkat, és akár a Google Mapsen is élvezhetjük kiemelt helyünket a többi cég mellett. Nemcsak fizikailag létező üzletek (kávézók, műszaki boltok, éttermek), de szabadúszók, szolgáltatásokat nyújtók (pl. villanyszerelők, ügyvédek) is előnyt kovácsolhatnak belőle. Ráadásul mindezt ingyenesen.
GOOGLE TÉRKÉP A KEZÜNK ALATT
Miután megszereztük a hozzáférésünket a térképhez, a felületen megadhatjuk és módosíthatjuk saját adatainkat (név, telefonszám, kategória, weboldal stb.), valamint azonnal jelzést kapunk, ha valaki a mi információinkon szeretne módosítani. Azon kívül, hogy kontroll alatt tarthatjuk megjelenésünket, mi szabhatjuk meg, milyen adatokkal jelenünk meg a Google keresési és térképes listáján.
Aki tehát rendelkezik üzlettel vagy irodával, az megkönnyíti potenciális ügyfeleinek, hogy rátaláljanak. Ezen kívül Google-os kereséseknél is sokkal nagyobb esély lesz jobb pozícióban megjelenni, ha megadja a céges adatait, illetve, ha egy felhasználó egy adott helyre keres rá, akkor a listában az ő vállalkozása is meg fog jelenni.

ÉRTÉKELNEK MINKET
A Google My Business profilon keresztül vásárlók/ügyfelek visszajelzéseket is hagyhatnak, ami egyrészt jelzésértékű lehet a vállalkozás számára, másrészt támpontot nyújthat új érdeklődőknek, mert segít, hogy legyen elképzelésük arról, mire is számíthatnak. A csillagok és leírás formájában kapott értékeléseknek is nagy szerep jut a térkép felületén. Ezeket ugyan törölni nem tudjuk, de a Google Cégem felületén válaszokat adhatunk rájuk. A jó értékelések hatására jobb pozícióba kerülünk a találati listákon, így látogatókat szerzünk, akikből több ügyfelünk lehet. Az értékelések így már a lokális keresőoptimalizálás témakörébe is esnek.
STATISZTIKÁK KÉSZÜLNEK
További előny, hogy profillal a vállalkozó hozzáférést nyerhet különböző mutatókhoz is. Például megtudja, hányszor jelent meg a vállalkozás a keresések alkalmával, hányan tervezték meg a Google térképének segítségével az útvonalat a megjelölt címhez, hány hívást generált a profilon megadott telefonszám, és hányan kattintottak a vállalkozás weboldalára. Ezek a mutatók visszajelzést adnak arról, mennyire keresett a vállalkozás, és segítenek tovább optimalizálni a létrehozott profilt. Ezeknek a számoknak a segítségével kiértékelhetjük kampányaink hatékonyságát, lokális keresőoptimalizálás eredményeinket, illetve lépéseket tehetünk, ha nem vagyunk megelégedve a látottakkal.
SAJÁT ONLINE FELÜLETEK EGY HELYEN
A Google céges rendszerében több eszközt köthetünk rendszerbe: a keresőben lévő megjelenésünket, a már említett térképes felületet, aztán ott az Analytics (statisztikagyártó) vagy a Youtube videómegosztó. Azért hasznos, mert így webes jelenlétünket egy felületen tudjuk áttekinteni. Ami talán még fontosabb, hogy a Google is egyben tudja látni ezeket a csatornáinkat, így az értékeik is összeadódnak.

ÖSSZEGZETT ELŐNYÖK
- Az emberek könnyen ránk találnak.
- Beállíthatjuk a cég nyitvatartási idejét, a kapcsolatfelvételi és egyéb adatait.
- Az ügyfelek egyetlen kattintással kapcsolatba léphetnek velünk.
- Képeket tölthetünk fel – akár 360°-os, virtuális túrát is tarthatunk, így az érdeklődők már a keresés során mindent a saját szemükkel láthatnak, és szinte ismerősként indulnak el hozzánk.
- A látogatók értékelhetnek és véleményeket írhatnak rólunk. Az elégedett ügyfeleknél pedig nincs is jobb reklám.
REGISZTRÁCIÓ
A céges regisztráció egyszerű és biztosítja, hogy a felkerült vállalkozások valóban ott legyenek, ahol keressük őket. A regisztráció során ugyanis a rendszer ellenőrzi a megadott adatok helyességét:
- Képeslapot küld a címünkre visszaigazoló kóddal.
- Weboldalunk címét kódbeillesztéssel kell igazolnunk.
- Telefonszámunkon felhív egy visszaigazoló kóddal.
A regisztráció során megadjuk az adatainkat, feltöltünk néhány képet, és igazoljuk, hogy vállalkozásunk valóban létezik a megadott cím alatt. Azonban figyelni kell arra, hogy ha idővel változás történik mondjuk az árainkban vagy a nyitvatartási időben, megváltozik a telefonszámunk, akkor nekünk kell gondoskodni az adatok módosításáról, frissítéséről.
TOVÁBBI TANÁCSOK
- Gondoskodjunk róla, hogy a cég adatai pontosak legyenek: helyes a telefonszám – ami látható, amikor valaki rákeres a vállalkozásra; valós a cím, helyes a megadott URL, illetve a nyitvatartási idő.
- Profi fotókat töltsünk fel, melyek mindent megmutatnak a vállalkozásból, ami a potenciális ügyfeleinket érdekelheti.
- Mindig válaszoljunk a véleményekre, legyen az pozitív, vagy negatív, és adjunk lehetőséget „rajongóknak”, hogy elmondhassák történetüket!

A Google Cégem szolgáltatás tehát nemcsak a térkép kiegészítője, hanem sokkal összetettebb szolgáltatás, ahol a Google eszközein lévő megjelenésünket tudjuk kialakítani, felügyelni és optimalizálni. Használatával rengeteg új látogatót és érdeklődőt juttathat el a kapcsolatfelvétel fázisába.
Kapcsolódó dokumentum:
tegyuk-fel-magunkat-a-terkepre
Tetszett a cikk?
Cikkajánló
Burkolat, gerendák, ajtók — készítse el saját maga!
Ha kis műhelyben dolgozik, különösen fontos, hogy olyan gépe legyen, amely nem foglal sok helyet, mégis professzionális eredményt nyújt.
Lucaszék és társa
Kerling Alajos hobbi asztalos mutatja be az általa ismert és készített Luca széket.
A Wood-Mizer forgalomba hozta a WM5500 fűrészgépet
Új generációs ipari fűrészgép nagyobb teljesítménnyel és intelligensebb technológiával.


