REHAU: 75 év értékek, fejlődés és víziók
A REHAU útja:
- A REHAU 75. vállalati évfordulóját ünnepli
- Egy családi vállalkozásból vállalatcsoport
- Nemzetközi beruházások a fenntartható növekedésbe

A REHAU család egyre bővül: december elején indul a gyártás a REHAU Industries új üzemében, a mexikói Celayában, ahol bútoripari termékeket gyártanak az amerikai kontinens számára
"Engineering progress. Enhancing lives. azaz Mérnöki haladás. Életek javítása." - ez a REHAU célja. Innovatív termékeivel és rendszermegoldásaival a vállalat évtizedek óta arra törekszik, hogy javítsa az emberek életminőségét. A vállalat alapvetően mindig a jövőbe tekint, de most a 75. évfordulón kihasználja az alkalmat, hogy munkatársaival és partnereivel közös múltjáról emlékezzen meg.

Legyen szó az Ariane rakétáról, a berlini olimpiai stadion gyepfűtéséről vagy a kairói metróról: A REHAU know-how és műszaki szakértelem mindegyikben megtalálható. Az alkalmazkodóképesség és az erős értékek tették a családi tulajdonban lévő vállalatot a mai cégcsoporttá, amely továbbra is a fenntartható növekedésbe fektet be. A hangsúly a növekedési potenciállal rendelkező vonzó piacokon van. Hogy csak két példát említsünk: a vállalat jelenleg Afrikában - ahol nemrégiben felvásárolt egy dél-afrikai vállalatot - és Mexikóban terjeszkedik: A nemzetközivé válás újabb mérföldköveként a REHAU decemberben egy bútoripari gyártóüzemet nyit, hogy kielégítse a REHAU-termékek iránti növekvő keresletet Észak- és Közép-Amerikában.
A REHAU sikertörténetének alapjait a vállalat alapítója, Helmut Wagner 1948-ban, az azonos nevű bajorországi városban tette le, amikor a Fränkische Lederfabrik, egy bőrgyár területén két emberrel és egy géppel elkezdte a hagyományos anyagokat polimerekkel helyettesíteni és a bizalom, a megbízhatóság és az innováció értékeire építve sikeres vállalkozást hozott létre. 2000-ben fiai, Jobst Wagner és Dr. Veit Wagner elnökként, illetve alelnökként vették át a vállalat irányítását, és következetesen továbbfejlesztették azt a ma fennálló divizionális struktúrában. Jobst Wagner 2021-ben átadta az elnöki tisztséget Dr. Veit Wagnernek, és az igazgatótanács alelnökeként folytatta tevékenységét. Nils Wagnerrel, mint a REHAU New Ventures vezetőjével a harmadik generáció is vezető pozícióban képviselteti magát a csoporton belül. 2021-ben, 95 éves korában elhunyt az úttörő és látnok Helmut Wagner.

Az úttörő és látnok Helmut Wagner (jobbra), aki 75 évvel ezelőtt megalapozta a REHAU-t
Ma a REHAU Csoport egy nemzetközi vállalatcsalád, amely világszerte 190 telephellyel, több mint 20 000 alkalmazottal és több mint 4,7 milliárd eurós éves forgalommal rendelkezik. A Meraxis, a REHAU New Ventures, a RAUMEDIC, a REHAU Automotive és a REHAU Industries révén a vállalat öt alcsoportot egyesít egy fedél alatt. A siker receptje az úttörő szellem, az erős, értékalapú működés és az alkalmazkodóképesség. A csoport DNS-ében az újító szellem mellett a tapasztalat és a bátor kockázatvállalás egyensúlya, és nem utolsósorban a folyamatos tovább fejlődésre való hajlandóság is megtalálható. Dr. Veit Wagner, a REHAU Csoport elnöke meg van győződve: "A változás termékeny talajt biztosít az új ötletek és innovációk számára, amelyek hosszú távon versenyképessé tesznek bennünket." A REHAU 1958-ben extrudálta az első polimer ablakprofilokat, 1987-ben vezette be az első toldóhüvelyes technológiát az épületgépészeti csövek összekötésére, és azóta ebből egymilliárd darabot értékesített. Ma Európában minden harmadik autó a polimer specialistától származó alkatrészeket tartalmaz. A REHAU 400 000 kilométernyi mikrokábeles vezetéke a világ minden táján összekötik az embereket. Évente mintegy 100 szabadalom bejelentésével a REHAU Németországban a szabadalmak egyik legjelentősebb tulajdonosa.

2000-ben Helmut Wagner átadta a vállalat vezetését fiainak, Jobst Wagnernek (jobbra) mint elnöknek és Dr. Veit Wagnernek mint alelnöknek. Jobst Wagner 2021-ben átadta az elnöki tisztséget Dr. Veit Wagnernek, és átköltözött az alelnöki pozícióba
Ezáltal a vállalat a lehető legfenntarthatóbb módon alakítja a jövőt, mivel a fenntarthatóság mindig alapvető eleme a stratégia döntéshozatalnak. A REHAU már az 1950-es években visszavezette a polimerhulladékot a gyártási folyamatokba. Az 1980-as évek végén a vállalat az ártalmatlanítási koncepciók kidolgozását is megkezdte. Ma a körkörös gazdaság, a jövőorientált energiaellátás és a sokszínűség előmozdítása kulcsfontosságú vállalati témák a fenntarthatóbbá válás érdekében. A REHAU célja például, hogy 2025-re 20 százalékra növelje a termelésben felhasznált újrahasznosítható anyagok mennyiségét. A REHAU ablakprofilok több mint fele már most is akár 75 százalékban újrahasznosított granulátumot tartalmaz. A vállalat célja pedig, hogy 2035-re világszerte CO2-semleges legyen a gyártás. Ez bizonyos helyszíneken már meg is valósult.
Így a REHAU a holnap generációi számára a vállalat határain átívelő, erős iránytűvel dolgozik a fenntartható és innovatív jövőért - a "Mérnöki haladás" állítással összhangban.
Tetszett a cikk?
Cikkajánló
Burkolat, gerendák, ajtók — készítse el saját maga!
Ha kis műhelyben dolgozik, különösen fontos, hogy olyan gépe legyen, amely nem foglal sok helyet, mégis professzionális eredményt nyújt.
Lucaszék és társa
Kerling Alajos hobbi asztalos mutatja be az általa ismert és készített Luca széket.
A Wood-Mizer forgalomba hozta a WM5500 fűrészgépet
Új generációs ipari fűrészgép nagyobb teljesítménnyel és intelligensebb technológiával.


