REHAU: 75 év értékek, fejlődés és víziók

A REHAU útja: 

  • A REHAU 75. vállalati évfordulóját ünnepli
  • Egy családi vállalkozásból vállalatcsoport
  • Nemzetközi beruházások a fenntartható növekedésbe
     


A REHAU család egyre bővül: december elején indul a gyártás a REHAU Industries új üzemében, a mexikói Celayában, ahol bútoripari termékeket gyártanak az amerikai kontinens számára
 

"Engineering progress. Enhancing lives. azaz Mérnöki haladás. Életek javítása." - ez a REHAU célja. Innovatív termékeivel és rendszermegoldásaival a vállalat évtizedek óta arra törekszik, hogy javítsa az emberek életminőségét. A vállalat alapvetően mindig a jövőbe tekint, de most a 75. évfordulón kihasználja az alkalmat, hogy munkatársaival és partnereivel közös múltjáról emlékezzen meg.
 


 

Legyen szó az Ariane rakétáról, a berlini olimpiai stadion gyepfűtéséről vagy a kairói metróról: A REHAU know-how és műszaki szakértelem mindegyikben megtalálható. Az alkalmazkodóképesség és az erős értékek tették a családi tulajdonban lévő vállalatot a mai cégcsoporttá, amely továbbra is a fenntartható növekedésbe fektet be. A hangsúly a növekedési potenciállal rendelkező vonzó piacokon van. Hogy csak két példát említsünk: a vállalat jelenleg Afrikában - ahol nemrégiben felvásárolt egy dél-afrikai vállalatot - és Mexikóban terjeszkedik: A nemzetközivé válás újabb mérföldköveként a REHAU decemberben egy bútoripari gyártóüzemet nyit, hogy kielégítse a REHAU-termékek iránti növekvő keresletet Észak- és Közép-Amerikában.

A REHAU sikertörténetének alapjait a vállalat alapítója, Helmut Wagner 1948-ban, az azonos nevű bajorországi városban tette le, amikor a Fränkische Lederfabrik, egy bőrgyár területén két emberrel és egy géppel elkezdte a hagyományos anyagokat polimerekkel helyettesíteni és a bizalom, a megbízhatóság és az innováció értékeire építve sikeres vállalkozást hozott létre. 2000-ben fiai, Jobst Wagner és Dr. Veit Wagner elnökként, illetve alelnökként vették át a vállalat irányítását, és következetesen továbbfejlesztették azt a ma fennálló divizionális struktúrában. Jobst Wagner 2021-ben átadta az elnöki tisztséget Dr. Veit Wagnernek, és az igazgatótanács alelnökeként folytatta tevékenységét. Nils Wagnerrel, mint a REHAU New Ventures vezetőjével a harmadik generáció is vezető pozícióban képviselteti magát a csoporton belül. 2021-ben, 95 éves korában elhunyt az úttörő és látnok Helmut Wagner.
 


Az úttörő és látnok Helmut Wagner (jobbra), aki 75 évvel ezelőtt megalapozta a REHAU-t
 

Ma a REHAU Csoport egy nemzetközi vállalatcsalád, amely világszerte 190 telephellyel, több mint 20 000 alkalmazottal és több mint 4,7 milliárd eurós éves forgalommal rendelkezik. A Meraxis, a REHAU New Ventures, a RAUMEDIC, a REHAU Automotive és a REHAU Industries révén a vállalat öt alcsoportot egyesít egy fedél alatt. A siker receptje az úttörő szellem, az erős, értékalapú működés és az alkalmazkodóképesség. A csoport DNS-ében az újító szellem mellett a tapasztalat és a bátor kockázatvállalás egyensúlya, és nem utolsósorban a folyamatos tovább fejlődésre való hajlandóság is megtalálható. Dr. Veit Wagner, a REHAU Csoport elnöke meg van győződve: "A változás termékeny talajt biztosít az új ötletek és innovációk számára, amelyek hosszú távon versenyképessé tesznek bennünket." A REHAU 1958-ben extrudálta az első polimer ablakprofilokat, 1987-ben vezette be az első toldóhüvelyes technológiát az épületgépészeti csövek összekötésére, és azóta ebből egymilliárd darabot értékesített. Ma Európában minden harmadik autó a polimer specialistától származó alkatrészeket tartalmaz. A REHAU 400 000 kilométernyi mikrokábeles vezetéke a világ minden táján összekötik az embereket. Évente mintegy 100 szabadalom bejelentésével a REHAU Németországban a szabadalmak egyik legjelentősebb tulajdonosa.
 


2000-ben Helmut Wagner átadta a vállalat vezetését fiainak, Jobst Wagnernek (jobbra) mint elnöknek és Dr. Veit Wagnernek mint alelnöknek. Jobst Wagner 2021-ben átadta az elnöki tisztséget Dr. Veit Wagnernek, és átköltözött az alelnöki pozícióba
 

Ezáltal a vállalat a lehető legfenntarthatóbb módon alakítja a jövőt, mivel a fenntarthatóság mindig alapvető eleme a stratégia döntéshozatalnak. A REHAU már az 1950-es években visszavezette a polimerhulladékot a gyártási folyamatokba. Az 1980-as évek végén a vállalat az ártalmatlanítási koncepciók kidolgozását is megkezdte. Ma a körkörös gazdaság, a jövőorientált energiaellátás és a sokszínűség előmozdítása kulcsfontosságú vállalati témák a fenntarthatóbbá válás érdekében. A REHAU célja például, hogy 2025-re 20 százalékra növelje a termelésben felhasznált újrahasznosítható anyagok mennyiségét. A REHAU ablakprofilok több mint fele már most is akár 75 százalékban újrahasznosított granulátumot tartalmaz. A vállalat célja pedig, hogy 2035-re világszerte CO2-semleges legyen a gyártás. Ez bizonyos helyszíneken már meg is valósult.

Így a REHAU a holnap generációi számára a vállalat határain átívelő, erős iránytűvel dolgozik a fenntartható és innovatív jövőért - a "Mérnöki haladás" állítással összhangban.


Tetszett a cikk?