A FŐZÉS MA MÁR MENŐ

Az utóbbi években Magyarországon is egyre-másra jelennek meg az újabbnál újabb főzőcsatornák a tv-k műsorkínálatában, virágzanak a receptek köré épített weboldalak, fiatal menedzserek zsíros üzletek megkötését követően szabadidejükben főzőtanfolyamokra költik el a frissen lefölözött hasznot.

Mi a fene történt a világgal időközben?

A főzéskultúra a hétköznapok részévé vált. Széles rétegek ismerked-tek meg az új alapanyagokkal, új receptekkel, közben divat lett az egészséges étrend is. Elterjedt a fine-dining. Magyarországon egyre több a viszonylag drága, de minőségi étterem, ahol a különböző és mesterien átgondolt ételek vannak a fókuszban. Ezzel a szemléletváltással párhuzamosan a főzés és a konyha presztízse is szépen átalakult, ma már üzletemberek között is illik érteni a főzéshez, az ételekhez. És eh-hez valamilyen gyakorlatra is szükség van. Emiatt értékelődött fel a konyha szerepe is a lakáson belül. A régebben inkább a háziasszonyra szabott munkahelynek számító konyha ma már közösségi tér-ként funkcionál, lehetőleg egybe nyitva a nappalival, étkezővel. A vendégek együtt vannak a "chéffel", beleszólnak a főzésbe, hozzászólnak, kotnyeleskednek, ellesnek ezt-azt, és kortyolgatják rozéjukat.

Viszont ebben a konstellációban a konyha már nem egy muszáj beru-házás, hanem az image aktív része, a tulajdonos önkifejezésének is eszköze. A konyhagyártók szempontjából külön öröm, hogy a konyha is a tulajdonlási verseny fontos elemévé válik az autó, a lapos tévé, a Rolex mögött. Így úgy tűnik, ebben a szegmensben egyre több ma-gas minőségű, összetett és viszonylag nagy profittartalommal bíró konyha értékesíthető és lesz értékesíthető a közeljövőben. Úgy tűnik egy bővülő, a presztízs termékek szegmensének irányába eltolódó konyhapiaccal lehet számolni a jövőben.


Tetszett a cikk?