Karok közötti együttműködés a Soproni Egyetemen
A Soproni Egyetem Simonyi Károly Műszaki, Faanyagtudományi és Művészeti Kar ipari termék- és formatervező mérnöki BSc szakos és a Benedek Elek Pedagógiai Kar óvodapedagógus BA hallgatók közös játékkészítő projektben vesznek részt a tavaszi félévben, az őszi szemeszterben pedig a Simonyi Károly Kar Alkalmazott Művészeti Intézet formatervezés BA szakos hallgatói óvodai kismosdó tervezését kapták tervezési feladatnak.

Ezek a feladatok a Soproni Egyetemen a karok közötti szinergiák kihasználására irányuló együttműködés jegyében valósulnak meg, egyben szakmai nyitás a további és távlatosabb közös munkákra is.
IPARI TERMÉK- ÉS FORMATERVEZŐ, ÉS ÓVODAPEDAGÓGUSHALLGATÓK KÖZÖS JÁTÉKKÉSZÍTŐ PROJEKTJE
A tavaszi félév kezdetével elindult az elsőéves óvodapedagógus-hallgatók és a másodéves ipari termék- és formatervező mérnökhallgatók közös játékkészítő és -tervező projektje. Dr. Hartl Éva (BPK, intézetigazgató, egyetemi docens és dr. Horváth Péter György (SKK, egyetemi docens önálló kurzusaikat kapcsolták össze azzal a céllal, hogy az eltérő területen tanuló hallgatóik ezen csoportmunkával is újabb lehetőséget kapjanak szakmai ismereteik bővítésére. A két kurzus hallgatói háromfős vegyes csoportokban dolgoznak, ahol az együttműködés célja egy játékegyüttes tervezése és kivitelezése. A játékegyüttesek elemeit a hallgatók saját kurzusaikban tervezik és készítik.
A félév során elkészülő elemek ös - szeilleszthetők, azok csoportonként egy-egy témához (orvos, kisiskola, vízi közlekedés stb.) illeszkedve egy egységet alkotnak majd. Az így elkészült játékok az egyetem gyakorlóóvodáinak játékparkját fogják bővíteni. A közös munka az online tér adta lehetőségekkel támogatva, folyamatos konzultáció mellett, több szinten folyik.

AZ ÓVODAI TISZTÁLKODÁS ESZKÖZEI: MOSDÓ FORMATERVEZÉSE
A karok közötti együttműködés jegyében az Alkalmazott Művészeti Intézet jelentős szakmai támogatást kap a Benedek Elek Pedagógiai Kartól és a gyakorlóóvodáktól a formatervező hallgatók tervezési feladatához.
A formatervező-hallgatók a gyakorlóóvodákban nagyon felkészült óvónőkkel konzultáltak, szembesülhettek és átvették azt a felelősséget és szeretetet, amivel itt találkoztak. Az óvodai látogatások során a közvetlen felmérésnél, a tér, a folyamatsorok, a funkciók és a méretek, az ergonómia speciális összefüggéseinek a vizsgálata nagyon fontosnak bizonyult.
A hallgatói felvetések és designtartalmak alapján a feladatcélok között olyan dolgok merültek fel, mint például: kell-e egy sorban lenni a mosdóknak, takaríthatóság, a mosdó öblössége (használhatóság), támaszkodás (a medence távolsága a szélektől), ivás és fogmosás, törölközés, tanítás (óvó nénitől és egymástól, közös medencés kézmosás), víztakarékosság (ÖKO-tudat), valamint játékosság és szemiotika (színek, formák stb.).
A tervek célzott programokban, képekben, modellekben és jelen helyzetben a sorozatgyártás alapgyakorlatához készen vannak. A közeljövőben a jelenléti képzésben tudják majd folytatni a munkát. Így a további konzultációk és szakvélemények után célzott projektfeladatban bővítik ki az elmúlt félévben elért és feltárt eredményeket.
Tetszett a cikk?
Cikkajánló
Burkolat, gerendák, ajtók — készítse el saját maga!
Ha kis műhelyben dolgozik, különösen fontos, hogy olyan gépe legyen, amely nem foglal sok helyet, mégis professzionális eredményt nyújt.
Lucaszék és társa
Kerling Alajos hobbi asztalos mutatja be az általa ismert és készített Luca széket.
A Wood-Mizer forgalomba hozta a WM5500 fűrészgépet
Új generációs ipari fűrészgép nagyobb teljesítménnyel és intelligensebb technológiával.


