Veszprémi diákok a Leitznél

Pulai Márk:
Örömmel értesültünk róla, hogy nyertünk egy utazást, gyárlátogatással és kirándulással egybekötve a Leitz-hez. Érkezésünkkor szívélyes fogadtatás várt bennünket. Lehetőségünk volt közelebbről megismerni az új fejlesztésű szerszámokat, amelyek legfőképp az ablakgyártáshoz kapcsolódnak. Megismertük a szerszámok gyártási folyamatát, a fémtömbtől a kész szerszámig. Másnap betekintést kaptunk az 5 dimenziós CNC-gép működésébe és a vele készíthető nyílászáró (ablak, ajtó) gyártásába. Sok itthon is hasznosítható tapasztalattal és élménnyel megtelve érkeztünk haza. Remélem, hogy jövőre ismét lesz Magyar Asztalos verseny és kirándulás is a legjobbaknak!

Smidéliusz László:
A Leitz cég ausztriai gyárában tett látogatás során sok hasznos tapasztalatot gyűjtöttünk. Az első nap a vállalat által készített szerszámok fejlesztését, tervezését és gyártását figyeltük meg. Később különféle előadásokon vettünk részt, amelyek döntően a gyár aktuális újdonságairól, termékeiről, illetve a fa megmunkálásáról szóltak. A nap kirándulással, városnézéssel zárult. A második nap a gyakorlati feladatoké volt a főszerep, egy modern CNC-géppel ablakot és tömörfa ajtót készítettünk. Összességében nagyon tartalmasnak és érdekesnek találtam a programokat. Teljes mértékben elégedett voltam a minden igényt kielégítő szállással és a finom ételekkel. Vendéglátóink nagyon kedvesek, segítőkészek és lelkesek voltak.

Benkő Balázs:
A tanulmányi utunk során rengeteg élménnyel gazdagodtunk, számomra már az utazás is igen élvezetes volt, az ausztriai táj szépsége miatt. Megérkezésünk után a fogadtatásunk is igen barátságos és szívélyes volt. Az előadások során megismerkedhettünk eddig nem látott fejlesztésekkel, gyártási technológiával a gyár részéről. A szakmai  tapasztalatszerzés után még egy sörfőzdébe is eljutottunk, ahol finom vacsorával és még finomabb sörrel kínáltak bennünket. Úgy gondolom, hogy utazásunk örök emlék marad mindannyiunk számára.

Kertész Zoltán:
Örültem, hogy meghívtak erre a gyárlátogatásra. Az utazás is jó volt, nagyon szép tájakat láttunk. Amikor megérkeztünk Riedau-ba, akkor először is köszöntöttek minket, majd kávéval és kis édességekkel kínáltak. Az első előadás arról szólt, hogy mit kell tudni a cégről, majd megnéztük a gyárat, hogy készülnek a faipari megmunkáló szerszámok, a körfűrésztárcsák, marófejek. Délben közösen ebédeltünk a Leitz munkatársaival, közben folytatódott a beszélgetés, az eszmecsere. Este elmentünk egy sörgyárba. Nagyon tetszett! Megvacsoráztunk, beszélgettünk a társainkkal, nagyon jól éreztük magunkat. Másnap megismerkedtünk egy CNC-géppel, hogy mit tud, mit lehet vele készíteni. Bemutatásként csináltunk egy ablakkeretet és egy ajtót, azok nagyon szépek lettek. Én elégedett voltam mindennel, a szállással és a kiszolgálással egyaránt. Én nagyon jól éreztem magam.