Folyton változó ablakpiac

Ehhez a területhez nem kevesebb, mint 9 szuverén állam tartozik, 9 különböző nyelvvel, ami összesen 1,6 millió km2 és 120 millió embert jelent. Függetlenül a számos különböző piactól, a fontosabb trendek minden államban érvényesek. Szinte mindenütt nő az átlagéletkor, vagyis a lakosság "öregszik", amelyhez Mike Piqeur véleménye szerint az ablak- és a vasalatgyártóknak is alkalmazkodniuk kell (pl. nagyobb hangsúly az elektronikus mozgatáson). Egy további erősödő trend körvonalazódik a vezető gazdaságokban, olyan vezérszavakkal, mint a tartósság és az energiatakarékosság. "A Roto élen jár ezen a vonalon, részben a meglévő, részben pedig a jövőbe mutató fejlesztéseivel" - mondja Piqeur.
 


 

A vevők kompetenciát kapnak
A régiót bemutató áttekintést a Benelux államokkal kezdte, amely mint elmondta, az ablakvasalatok terén leginkább Közép-Európára hasonlít. Belgiumban, Hollandiában és Luxemburgban a tradíciós kifelé nyíló ablakok honosak. Ezért egy természetes felvevőpiaca a bukó-nyíló ablakoknak és egyéb közép-európai megoldásoknak. A Roto itt nagy szerepet szán a rejtett vasalatmegoldásainak, amelyek egyre nagyobb és nehezebb üvegtáblákat képesek hordozni. Emellett fontos szegmensnek számít a passzívházak építése, amely a nyílászárógyártók számára is komoly követelményeket támaszt. Összességében a Roto jó piaci pozíciója számos faktoron nyugszik a Benelux államokban. Ilyen például a korszerű szállítási és kiszolgálási rendszer, amely online elérésre, valamint a "Con Orders" konfigurációs szoftverre támaszkodik.

Tartós és jövőbe mutató
Skandináviában már némiképp máshogy néz ki az ajtó- és ablakpiac. Finnországban, Dániában, Svédországban és Norvégiában hagyományosnak számítanak a kifelé nyíló ablakok. Habár ez nem egy klasszikus piac a Roto számára, mégis számos versenyképes termékre talált itt felvevőpiacot. Így tudott az "NT"; program keretében a felfelé-kifelé nyíló (Top Swing), a kifelé nyíló forgó és egyéb speciális nyitásmódú ablakokra vasalatot kínálni. A korszerű megoldások lehetővé teszik a gyártóknak a nagyobb szélállóságú, biztonságosabb ablakok szerelését. Emellett növekszik az érdeklődés a bukó-nyíló ablakok esetében a "német minőség" iránt és egyre többször feltűnik a Roto AluVision szortimentje a skandináv alumínium nyílászárórendszereken, rejtett kivitelben. Az északi piacokra történő relatív késői belépés ellenére a Roto számára mégis tartósnak ígérkezik a jelenlét. Itt hangsúlyozta Piqeur az intenzív kutatást éppúgy, mint a zárgyártókkal kialakított szoros kapcsolatot, valamint az online technológia határokon átívelő szerepét. Ezen kívül támaszkodhat a széles termékportfólióra, amelyekkel a skandináv gyártók újabb exportpiacokat találnak.
 


 

25 év óta a brit piacon
Angliát és Írországot a válság hevesen érintette, még csak most fedezhetők fel első érzékelhető jelei az építkezéseknek, felújításoknak. A jövő évben azonban már látványosabb emelkedéssel számolnak, ahol jól kihasználható a Roto "hűsége" ebben a régióban. A kifelé nyíló ablakok még mindig uralkodónak számítanak, mégis nagy fogékonyság figyelhető meg az európai fejlesztésekre. A növekvő energiatakarékosság éppúgy fontos szempont, mint a betörés elleni védelem, illetve a CE-jelölés szélesebb körű ellenőrzése. Ezen okok miatt a Roto erősítheti pozícióját az olcsó távolkeleti termékekkel szemben. Mint ahogy Piqeur zárószavaiban fogalmazott: "Arra kell koncentrálni, amit más nem tud, és valóságos megoldást kínálni a hamisítványokkal szemben. Érteni a jövő igényeit, szeleit, és kompromisszumokat nem ismerni a kiszolgálásban és a termékminőségben. Ezt jól fémjelzi a "german made".

Mózes Lajos


Tetszett a cikk?