Szín, forma, funkció – öröm az alkotásban
![](/media/images/szerzok/profile-pic-default.png)
Amikor életre hívták az első kölni „Gute Form” asztalosipari versenyt, az volt a cél, hogy a résztvevők szabadjára engedve fantáziájukat, az alkotás örömétől inspirálva készítsék el műveiket. A verseny azóta túlnőtt szülőhelyén és nyilvánvaló, hogy válogatott úttörő darabjait az építési módszerek keresztezése, a színhasználat bátorsága és az építkezés öröme ihleti. Függetlenül attól, hogy bútorról vagy építészetről van szó, minden alkotás a fantázia térnyerését sugallja.
Matthias Schmitz variálhatóságot teremt a modulárisan felépített, ruhák tárolására alkalmas bútorokban anélkül, hogy rendszerbútort hozna létre. Változó lyuksorok helyett néhány lyuk jelzi a karosszériaelemek és a ruhatartók helyzetét. A létrák elfordításával egy második magasságot kapunk. Az elemek jól olvashatósága és a „rejteni, akasztani, stabilizálni” funkciók egyes komponensekhez való hozzárendelése olyan rendezési szempont, amely játékos részletekhez is alapot ad. Ilyenek például a vidám színkontrasztot alkotó láb- és fejrésznek kialakított mellékletek. Kéttónusú lakkozott előlapok jellemzik a variálható platán gardrób arcát, a csuklópántos ajtóval ellátott szekrényt és a fiókházat. A korpusztérfogatok nyitott illesztésűek és a talapzatkeretekhez vannak csavarozva, amelyek mind a négy végén állítható lábakkal rendelkeznek, s fejjel lefelé fordítva alternatív szerelést tesznek lehetővé. A fiókok horonycsíkokon vezetettek és közös fogantyús megoldást alkotnak. Az ilyen bútorok valóban izgalmas referenciák a kreatív asztalosipar számára.
Forrás: dds
Tetszett a cikk?
Cikkajánló
A REHAU felületkonfigurátor
Tervezzen és rendeljen egyedi méretű RAUVISIO bútorfrontokat online akár egy darabtól!
Asztalosdinasztia méltó utóda
Harasztovics Róbert fafaragó, népi iparművész, a népművészet ifjú mestere beszél munkájáról.
A típusbútor reneszánsza és a fenntarthatóság
Jelen tanulmány Magyarország bútoriparának mélységeit vizsgálja, a típusbútorok jelenlétére, illetve annak megjelenésére fókuszálva a 19. és 20. századtól...