22 Magyar Asztalos és Faipar 2008/7marketi ngAz utóbbi évek egyértelmű trendje a világháló egyre szélesebbkörű térhódítása, ma már a közügyek, az adóbevallás, demég a fogorvoshoz való bejelentkezés is a neten történik.Az internet elérhető számítógépről, laptopról, mobiltelefonról,tévéről, de akár az autók ilyen jellegű monitorjain is megjeleníthetőmenet közben. És ma már használják is. Anyám példáulneten keresztül bridzsezik a világ másik végén élő bridzsőrültpartnereivel, de komolyabb vásárlásai előtt is itt tájékozódik.A bútorvásárlók is egyre inkább használják ezt az információforrást,és egyre több vállalkozás, termékgyártó, kereskedő vanfenn a hálón. Manapság a kérdés már nem az, fenn kell-e lennia neten, hanem hogy miképp kell ott lenni, hogy megtaláljanakbennünket. Hiszen el lehet veszni a bittengerben.Tegyünk egy próbát!Ha valaki keres valamit a neten, akkor általában a Googlekeresőt használja. Beüti, hogy google.hu. Ezután a keresőbe bekell ütni, hogy mit is keresek. Ha például a „butor” szót beírom,akkor a Google 3 290 000 találatot mutat fel most, július elején.Ha a vásárló csak minden ilyen megtalált bútoros oldalon 10 másodpercetakar eltölteni, akkor a teljes kínálat átnézéséhez 3807napra, vagyis úgy cca. 10,5 évre lenne szükség.A felmérések alapján a vásárló az első 20–30, esetleg az első50 találatot fogja átnézni, és utána feladja, vagy elmegy és megvesziamit talált, vagy leissza magát.Tehát a hazai bútorosoknak ilyen szempontból az első 20–30találatban kellene lenniük, ami ugye lehetetlen, mert 20–30 pozícióbanem fér bele a teljes iparág.A nemrég újjáépített butorbolt.hu bútoros portál jelenlega 10–13. pozícióban található, tehát a Google keresőjében alegjobb pozíciók egyikében. Így, aki a neten keres, biztosanráakad. (Csak csendesen jegyzem meg, hogy a butorbolt.humagától került ebbe a pozícióba. A portál marketingje és netespozicionálása úgy szeptember elejére van kitűzve.) A butorbolt.hu egyébként teljesen átalakult, és olyan hatékony marketing-Jelen lenni és látszani is a neten!A butorbolt.hu kezdőoldalán jól látszanak a különböző menüpontok,a kereső funkciók és a termékcsoportokEgy keresés eredménye: konyha-konyhaszekrény keresése eseténsorba jönnek az eredmények adatokkal, képekkel, referenciákkal.Ha túl sok a lehetőség, szűkíthetünk: pl. körte, minimál stílus stb.A 10. pozíció a Google-ban egész jónak számít a találati potenciáltilletően. Nem árt azonban figyelembe venni, hogy a bútor szórakeresésnél mind a „butor” mind a „bútor” szót ellenőrizni kell2008/7 Magyar Asztalos és Faipar 23marketi ngeszközzé vált, amely sok segítséget nyújthat a hazai bútorgyártással,belsőépítészettel foglalkozó vállalkozások számára.A butorbolt.hu használata jelenleg ingyenes! Csupán regisztrálnikell magukat a gyártóknak az oldalon, és így a felhasználóHa valaki pl. egy asztalost keres, mondjuk Győr-Mosonban,akkor csak kiválasztja a célmegyét, esetleg a települést, ahonnana vállalkozót keresi, és már kap is egy listát a kontaktokkalA termékeket a gyártók áttekinthetően és egyszerűn érik el, ésszerkeszthetik a csak számukra elérhető adminisztrációs felületenHa valaki egy konkrét termék kivitelezésére keres gyártót, illetveárajánlatot szeretne kérni egy konkrét (vagy kevésbé konkrét)termékre, akkor csak meg kell adnia a termék paramétereit,rajzát, fotóját, illetve hogy melyik megyéből kéri ezen adatokat,és már mennek is az e-mailek a bútorbolt részt vevő vállalkozóinak.Fontos, hogy a rendszer felépítésénél fogva nem alkalmas azügynökségek, forgalmazók és ajánlatküldők e marketing támogatására.Az ajánlatkérések csak az adminisztrátor jóváhagyásaután kerülnek továbbításra és email címek jelenleg nem szerepelneka gyártói adatlapon. Tehát ezen a rendszeren keresztül nemnő a kéretlen emailek és ajánlatok számanagyon egyszerűen egy szokványos regisztrációval már meg isnyitott egy internetes bemutatótermet és egy webáruházat. Aregisztráció után már csak a bemutatni, illetve forgalmazni kívánttermékeket kell feltölteni a rendszerbe, és máris a lakosságivásárlók által könnyen elérhető felülethez jutott.A bolt számos szűrővel segíti a látogatót, hogy a keresett terméketgyorsabban megtalálja. Szűrhetnek például színre, anyagra, stílusra,árra és természetesen a berendezni kívánt térre, bútortípusra,hogy a lehetséges vásárló gyorsan megtalálhassa amit keres. Ha avevő megtalálta az őt érdeklő terméket, akkor azt vagy megrendeli,vagy érdeklődést, további információkérést küld a gyártónak.Az eddigi tapasztalataink alapján ez az egyik leggyakrabbanhasznált szolgáltatása a boltnak, így már eddig is sok gyártókapott konkrét megkeresést, érdeklődést egy e-mail formájában.Egy másik fontos funkciója a boltnak az ajánlatkérés modul, ahola megrendelő ajánlatot kérhet bármilyen bútorra, belsőépítészetimegoldásra. Ide akár képeket, rajzokat is csatolhat, megjegyzést isfűzhet. Ezután ki kell választani, hogy milyen körből kéri az ajánlatot.Választhat bizonyos régiókat, megyéket, városokat. Például kérhetőajánlat a bútorbolton szereplő Somogy megyei vállalkozásoktól,akik ezután egy e-mailben kapják meg az ajánlatkérés részleteit.Az ajánlatkérő által megadott adatok alapján könnyen eldönthetia gyártó, hogy ad ajánlatot, vagy válasz nélkül hagyja azt.Sokan csupán egy asztalost keresnek, akivel személyesen beszélhetnek.Az asztaloskereső modul gyors bemutatót ad a cégtevékenységéről az érdeklődők számára. Egy szimpatikus bemutatóteremés rövid cégbemutató már megalapozza a sikert.Az apróhirdetési rovatban kiárusíthatók a mintának gyártott,de már feleslegessé vált, vagy a legyártott, de soha ki nem fizetett,ezért le nem szállított bútormaradékok.Mindezt ingyen, beruházás és időbeni ráfordítás nélkül tehetikmost meg partnereink, hiszen a bolt használata és a termékekfeltöltése jelenleg teljesen ingyenes. Regisztrálni kell, és utánatölthetőek a termékek és információk. Az Országos Asztalos- ésFaipari Szövetség tagjai ráadásként ingyenes hirdetéskiemelésilehetőséggel is élhetnek a lapon, amely még könnyebben megtalálhatóváteszi a vállalkozásokat és a termékeket.Hőbör TamásSegítséget a gyártók a bolt használatáhozaz alábbi telefonon kérhetnek:Bényei Zsolt, 70/3989-53
0.
Tetszett a cikk?