Hajó a dzsungelben


Hogy a történetet megértsük, vissza kell mennünk egy kicsit az időben, és egy kicsit ki kell lépnünk Magyarország határain kívülre, és globálisan vizsgálnunk a szituációt. Az elmúlt években a világ felfigyelt a környezetszennyezésre és az emiatt kialakuló éghajlatváltozásra. Sok iparágban ezért jelentős kezdeményezések és törekvések alakultak ki arra, hogy az ökolábnyomunkat, és a szén-dioxid-kibocsátásukat nemzetközi összefogással csökkentsék.

A globális hajózási tevékenység számottevő mennyiségű üvegházhatású gázt bocsát ki a fosszilis tüzelőanyagok jelentős felhasználása miatt, ebből kifolyólag hozzájárul az éghajlatváltozáshoz. A becslések szerint a nemzetközi tengeri szállításból származó üvegházhatású gáz kibocsátás a teljes globális üvegházhatású gáz kibocsátás körülbelül 2–3 százalékáért felelős. Ez több, mint bármely uniós állam kibocsátása. Ha a hajózási ágazat egy ország lenne, a hatodik legnagyobb kibocsátó lenne a világon. Uniós szinten 48 százalékkal nőtt 1990 és 2008 között a tengeri szállításból eredő kibocsátás. 2015-ben a közlekedési ágazatból származó teljes uniós üvegházhatású gáz kibocsátás 13 százaléka a tengeri szállításból származott.



A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.