Kontrasztos harmónia
Amikor a nappalok lassan rövidülnek és az éjszakák hűvösebbek lesznek, beköszönt az „indián nyár". A levelek színe megváltozik, a lombhullató erdők lélegzetelállító színskálát mutatnak a sötétzöldtől az erős vörösön át az élénk aranysárgáig.
Ezt a gondolatmenetet követve az Adler festékgyártó Barbara Poberschnigg építésszel karöltve olyan anyagokat és színtónusokat állított össze, amelyek párosítása időtlen szépséget biztosít a homlokzatok kialakításához. A természet adta pompás árnyalatokat veszik alapul. A sötét Sonora-barna, a meleg Thulit-vörös és az élénk Nasca-arany őszi színeket visz az épület durván fűrészelt lucfenyőből készült homlokzatába. A nagy kontrasztú színek ellenére hangsúlyos harmónia uralkodik: mindhárom tónusban van egy szürke komponens, amely kapcsolatot teremt az árnyalatok és színek között. A Lignovit Platin vízbázisú máz finom fémes pigmentjei lehetővé teszik a felületek csillogását a napon, s kiemeli a lucfenyő jellegzetes erezetét. A tervező alapelve szerint, a szín és az anyag teljes harmóniájára van szükség. A kiválasztott színárnyalatnak passzolnia kell a háttérhez, s ki kell hangsúlyoznia az anyag karakterét a megjelenés és az érzés tekintetében. A fa mintázata különösen elegáns a Nasca-arany színben. A világos mázszínek azonban nem minden felületre alkalmasak. A sötét és erős tónusok általában jobb választás a viharvert fahomlokzatokon, ezáltal elkerülhető az egyenetlen elszíneződés. A nagyon világos és átlátszó árnyalatok jól illeszkednek a szerkezetileg védett területekhez.
A fahomlokzathoz az építész sima szélű lucfenyő táblákat javasol, ami klasszikus, de nem az egyetlen lehetőség. Érdekes alternatívát jelentenek a profilozott élek, vagy a lesarkított zsaluzatok is – és a táblák közötti távolságok is dizájnelemmé válhatnak. Fontos, hogy a sötét bevonatú fahomlokzatnál a szerkezetnek is sötétnek kell lennie. A különösen karakteres megjelenéshez a durva fűrészelt fa ajánlott, mivel a megnövelt fafelület különösen erős színtónusokat biztosít. A Lignovit Platin fémmáz csillogása is hangsúlyossá válik, miközben a színes őszi erdő meleg fényét sugározza a homlokzat.
Forrás: dds
Tetszett a cikk?
Cikkajánló
Hogyan lettem faipari mérnökből szakújságíró?
Diplomamunka konzulensem, Dr. Gerencsér Kinga mindig nagyban támogatott, például TDK dolgozat formájában is feldolgozásra kerültek az anyag fontosabb részletei - még OTDK-ra is sikerült eljutnom vele.
Egyetemi hírek – 2024. november
A Soproni Egyetem 2024. novemberi hírei
Az Isteni Lélek sziporkái
Gyenes Tamás fafaragó népi iparművész beszél munkáiról.