Egy valódi sikertörténet margójára

Egy napfényes, de a januári hónapnak megfelelően hűvös délután érkeztem meg az M.L.S. Magyarország Kft. főhadiszállására. Már messziről látszik az óriási épületegyüttes, amely számomra az újdonság erejével hat.


Számítógépes színkeverés a bővített épületrészben

Ki ne hallott volna a Milesi felületkezelő anyagokról? Idehaza az olasz gyártó termékei az elmúlt húsz évet tekintve nagy népszerűségnek örvendenek, azt viszont nem gondoltam volna, hogy a hazai forgalmazó székhelye ennyire szép környezetben helyezkedik el. A parkoló és a körülötte elterülő parkosított terület rendkívül jó benyomást kelt az ideérkezőkben. Kora délutánhoz képest rengeteg jármű, kisteherautó és pár kamion áll a parkolóban. Felpattintom a maszkot és indulok a bejárathoz. Az ügyféltér egyszerre ejt bámulatba és tölt el lelkesedéssel. Otthonos, de mégis ügyfélcentrikus és informatív az óriási egybefüggő térben elhelyezett pultok, bemutatófalak sora. Hamarosan már a tárgyalóban várom házigazdáimat, Józsa Márton ügyvezető igazgatót és Szöllősi Péter kereskedelmi igazgatót. A rövid bemutatkozást követően elkezdünk beszélgetni és hirtelen elröppen a másfél–két óra!


Színminták. Valahol köztük a legelső, ami több mint 20 éves

Engem minden esetben a múlt és vele együtt az út érdekel. Honnan, hová és mi a mozgatórugó. Lehet régi vágású vagyok, s többen nem is értenek velem egyet, de az a bizonyos út magyarázza sok esetben a jelent és a jövőt, ami segít majd a továbbhaladásban.

Az M.L.S. története 1994-re nyúlik vissza, mikor is a felületkezelő anyagok lényegében a hazai és német gyártóktól kerültek a felhasználókhoz. A behozatal volumene és lassú reakcióideje azonban negatívan hatott a termékek elérhetőségére, azaz időben kellett mindent megrendelni. Aki emlékszik ezekre az időkre, az tudja, hogy egy komoly politikai és gazdasági változás elején volt az ország.

Józsa Márton, mint fiatal formatervező egy belsőépítészeti projekt során ismerkedett meg a Tabu furnérokkal. A furnérozott termékek készítése a mai napig nagy szakértelmet igénylő munka, de semmit nem ér, ha nem társul hozzá megfelelő felületkezelési eljárás. Ezen az úton elindulva, a Tabu cég ajánlásával kerültek kapcsolatba a Milesivel, a két cég korábbi együttműködésének köszönhetően. Első ízben egy fél raklapnyi anyagot hoztak be az országba és osztottak ki az akkori vállalkozással kapcsolatban álló asztalosok között, hogy megismerkedjenek a felületkezelés – mondhatni – új dimenziójával. Látván, hogy a kivitelezők megkedvelték az olasz gyártó termékeit, jött az ötlet, hogy bevezessék a hazai piacra.


Wagner pumpák sorakoznak az új épületben

A termékek iránt hamar megnőtt a kereslet, ennek következményeként raktárt kellett keresni. Ez eleve nem egyszerű, hiszen ezek az anyagok tűz- vagy fagyveszélyesek. Az iroda a Margit körúton volt, de a raktár a főváros másik felében, a Gubacsi úton. Ezért folyamatos utazásra volt szükség az árukiadáshoz. Ezt orvosolandó, egy új munkatárs csatlakozása vált szükségessé. Jankovich Tibor volt ez az új munkatárs, aki ugyan már nyugdíjas, de a mai napig a budakalászi üzlet vezetője.

Valahogy engem mindig bámulattal tölt el, ha egy munkatárs a kezdetektől a cég kötelékében van és még a nyugállományba vonulás után is tevékenyen vesz részt a cég életében. A következő nagy ugrás egy új raktár bérlése volt. Fontos hangsúlyozni, hogy már a kezdetekkor nagy súlyt helyeztek a különféle kiszerelésekben történő árusításra. Hamarosan egy új piaci szegmenst céloztak meg. A pácanyagok beszerzése nagy probléma volt akkoriban (itt is bekapcsolódok a beszélgetésbe, mivel anno 1998-ban én is napokat rohangáltam fekete pácért és hetekbe telt, mire használhattam is). Ezért újra a Milesi segítségét kérték, és egy egyhetes tanfolyamon mélyítették a pácokkal kapcsolatos tudásukat. Akkoriban a számítógéppel támogatott színkeverés még nem volt elterjedt, ezért kezdetben a papír- és ceruzamódszer volt a protokoll. Érdekesség, de a mai napig megvannak azok a kontrollszínek, falécek és receptek, melyeket a kezdetektől fogva kevertek ki. Ez már a cég történetének egy olyan sarokköve, amire az egész ügyfélcentrikus gondolkodásmód felépült – és a mai napig is ez áll az M.L.S. filozófiájának fókuszában.


Saját tervezésű termékpolc a SIA csiszolóanyagokhoz

2002-ben érkezett el az a pont a történetben, amikor Józsa Márton és cége egy új, korszerű, minden igénynek megfelelő épületbe költözhettek. Az új telephely könnyen megközelíthető helyen, remek tájolással és igazán letisztult formavilágú épülettel bír a mai napig. Kezdetben a földszinten négy hatalmas belmagasságú, egyenként 100 m3 felületkezelő anyag befogadására képes raktárt, ügyfélfogadó és bemutatótermet, valamint laborokat, műhelyeket találunk.

Azért kezdetben, mivel az épületet 2014–2015-ben egy, az Új Széchenyi Tervpályázat keretein belül, sok egyéb fejlesztés mellett 50 százalékkal bővítették. A beruházás során többek között bővítették a meglévő légtechnikai rendszert, a tűzvédelmi rendszert, továbbá új műhelyeket és oktatótermeket alakítottak ki. Növelni tudták a festékkeverő üzem teljesítőképességét és modernizálni az informatikai rendszert.

Időközben több, a felületkezeléssel kapcsolatos terméket, brandet vezettek be, vagy vettek át. A következő nevek – azt gondolom – mindenki számára a minőséget és a megbízhatóságot jelentik. Wagner, Bona, SIA. Ezek a forgalmazott márkák biztosítják, hogy a felületkezeléssel kapcsolatban, annak minden szegmensében tudnak tanáccsal és megfelelő termékkel is szolgálni. A cég önálló divíziók szoros együttműködésével valósítja meg az ügyfelek teljes körű kiszolgálását. Divíziók: faipari felületkezelés, Wagner szórástechnika, Bona padlóbevonatok, csiszolástechnika, fémkorrózió- és tűzgátló felületkezelés, ragasztástechnika, kilincs. Saját szabadalommal is rendelkeznek, s folyamatos fejlesztéseket hajtanak végre annak érdekében, hogy az ügyfelek ne csupán kiváló minőségű termékeket kapjanak, hanem személyre szabott szolgáltatásokat is. Itt nemcsak tanácsadásról, vagy egyedi színkeverésről, hanem továbbképzések, bemutatók tartásáról is szó van. És itt jön képbe látogatásom fő oka, az új épület.


A tárgyaló alakos parkettáját a helyszínen felületkezelték a Bona termékeivel

A két vendéglátóm átinvitált az új létesítménybe. A két épület első ránézésre, mint két testvér. Igaz 18 év van köztük, de szerkezetileg, méretekben azonosak. – Bevált a térelosztás, nem akartunk ezen változtatni – mondta Márton.

Az épületbe belépve a falsíkban záródó, alumíniumtokos, tölgyfurnérozott ajtók Olivari kilincsekkel, (amiket szintén a cég forgalmaz) és az Árkossy-bútorok eleganciája fogad. Az egész épületben LED-technológia biztosítja a fényellátást.

Felmegyünk az emeletre – az egy légterű iroda egyszerűen káprázatos. Minden részletében a funkcionalitást és a hatékony munkavégzés abszolút támogatását vélem felfedezni.

Az egész épületet egy nyíltkutas hőszivattyús gépészeti rendszer látja el, amely egy szívókút és két nyeletőkút használatával alkalmas fűtésre, illetve aktív és passzív hűtésre is. Az épület teljes területén padlófűtés található, a hűtést pedig mennyezeti fancoilok biztosítják. A régebbi épület tetején már régóta dolgoznak a napelemek – hamarosan az újnál is telepítik. Bárhová nézek, a maximális környezettudatosságot és a fenntartható fejlődésre való törekvést látom megvalósulni. Ez sok helyen sajnos csak törekvés marad, de az M.L.S.-nél ez a jelen és a jövő is egyben.

Haladunk tovább és kezd kirajzolódni az új épület miértje. A faipari felületkezelés a régi épületben foglal helyet. Itt találhatók a raktárak, a keverőhelyiségek és az árukiadás, valamint a már említett ügyfélfogadó és bemutatóterem. Az emelet egy részében az adminisztratív munkatársak irodája található. 80 ember dolgozik nap mint nap azért, hogy legyen mivel szórnunk, festenünk, csiszolnunk, ragasztanunk, ápolnunk.


Kellemes környezet várja az ügyfeleket

Ahogy fejlődött a vállalkozás, egyre nőttek az igények, ezért szükségessé vált egy új épület létrehozása, ahol az újonnan bevezetett márkák gépeit, szerszámait, anyagait tudják bemutatni, tesztelni, szervizelni. Ahogy Józsa Márton mondta, nincs megállás. A faipari területet nagy mértékben lefedték, emiatt négy évvel ezelőtt nyitottak a fémipari felületkezelés felé. Ehhez a faiparban megszerzett piaci és ügyfélpolitikai tapasztalatokat is felhasználják.

Az új épületben a raktár- és irodakapacitás bővítése mellett, kialakításra kerül a Wagner nedves és porfestő technológiáinak bemutatására szolgáló festőkabin, automata porfestő sor beégető kemencével, valamint egy minden iparágra kiterjedő csiszolástechnikai bemutató és tesztcentrum, elméleti oktatóközponttal. 103 perce „pörög” a diktafonom. Az ügyvezető elköszön, videókonferenciája lesz hamarosan. Lassan mi is az utunk végére érünk. Szöllősi úrral még a parkolóban váltunk pár szót. Ezután a másfél órás időben, térben történő utazás végén egy valamit nem értettem. Hány órában dolgoznak ők, mert ez a folyamatos fejlesztéssel eltöltött 25 év kevésnek tűnik egy ilyen, mondjuk ki, birodalom létrehozására. Péter mosolyog egyet, én pedig nem firtatom, de elárulja, hogy nem volt könnyű. Egyébiránt a két úriemberen látszik, hogy hihetetlen lendülettel és odaadással dolgoznak a cégért és azért a 80 emberért, akiknek biztos megélhetést és jövőképet tudnak biztosítani. Remélem, nemsokára visszatérhetek ide, s tovább folytathatjuk a beszélgetést, több apropóból is.

 

X


Kapcsolódó dokumentum:


egy-valodi-sikertortenet-margojara


Tetszett a cikk?