Kinnarps: az irodaépítések elmaradása visszavetette a bútorpiacot is

Elmondta: a 2008-as válság előtt Magyarországon az első öt irodabútor-forgalmazó cég éves forgalma még egyenként évi 600 millió és egymilliárd forint közötti volt, de azóta e cégek forgalma összességben egyharmadával visszaesett.
A svéd Kinnarps az évi 7,5 milliárd eurós európai irodabútor-piacból 5,5 százalékkal részesedik, a 76 millió eurós magyar piacon pedig 2,1 százalékos részesedéssel a harmadik-negyedik helyen áll.
A Kinnarps Hungary Kft. árbevétele a múlt évben már elérte a válság előtti szintet - közölte az ügyvezető igazgató.
A teljes európai piac legnagyobb szelete Németország, 1,8 milliárd euróval. Ez a piac azonban nagyon protekcionista, a Kinnarps is csak úgy tudta megvetni a lábát, hogy vett ott egy gyártó céget - mondta az ügyvezető igazgató. Az európai piac 10 százaléka jut Kelet-Európára, ahol a sorrend a következő: Lengyelország, Csehország és Magyarország.
A magyar piacot a Garzon Bútor Zrt. vezeti 7,5 millió euróval, a Kinnarps részesedése 1,6 millió euró.
Az átlagosan évi 2 százalékos magyar irodabútor-piaci növekedés oka az, hogy a nyomot irodabérleti díjak mellett az eddig B-kategóriás irodát bérelt cégek A-kategóriásba költöznek. A költözés pedig bútorcserével jár.
Az 1942-ben alapított Kinnarps egy asztalos műhelyből nőtt ki, de megmaradt családi vállalkozásnak. Jelenleg 40 országban van jelen, és 1800 dolgozót foglalkoztat. Svédországban három, Németországban két gyára van. A magyar leánycége 2000 óta tevékenykedik, az alkalmazottak száma 11 fő.

Forrás: MTI


Tetszett a cikk?