A növekedés útja

 

Újjáéled az Ezermester barkácsbolthálózat

Az elmúlt néhány évben egyre több kisebb barkácsüzlet, barkácsárut is forgalmazó bolt zárt be. A gazdasági, pénzügyi válságon felül ezt a folyamatot erősíti a piac koncentrációja is, vagyis a nemzetközi barkácsáruházláncok terjeszkedése. A kisebb üzletek csak egyesült erővel, összefogva képesek megállni a helyüket ebben a versenyben. Ezt az összefogást, együttműködést célozza meg az Ezermester Magyar Barkács Kft. A már több évtizedes hagyománnyal rendelkező „Ezermester” logó használatával, valamint a résztvevők szintén több évtizedes kereskedelmi tapasztalatára alapozva, első lépésként egy beszerzési társulás megszervezése kezdődött el. A közös beszerzések során a társulás előnyben részesíti a hazai termékek forgalmazását. A kialakított üzleti konstrukció eredményeképpen minden fél – akár a szállítói, akár a forgalmazói oldalon áll – előnyös helyzetbe kerül, ami végső soron a vásárlóközönség számára is érzékelhető lesz. Közös beszerzés! Közös marketing! Közös siker!

Bak Péter
Ezermester Magyar Barkács Kft.
1222 Budapest, Borkő u. 12. Tel/fax: +36 1 226-0864

www.ezermestermb.hu

Az egyik alapító a Bakos Faipari Egyéni cég már az Ezermester hálózat tagja

A magyar barkács piac  is eléggé telített, kíméletlen a verseny a nagyok teljes erejüket bevetve próbálják kiszorítani a kis barkácsboltokat, akik már-már a létezésükért küzdenek. A magyar barkács piacot hozzávetőlegesen 300 milliárd forintra taksálják (2007 évi adat), ezen belül a multik (OBI, Praktiker, Baumax, Brico) már ma is elfedik a piac 55%-át, a maradék 45%-on, cca. 135 milliárd forinton pedig hozzávetőlegesen 10 000 kiskereskedelmi üzlet osztozik szerte az országban. A multik nem álltak le a fejlesztésekkel, további áruház nyitásokkal, bővítéssekkel további részt követelnek a tortából. Ezt felismerve a hazai kisebb barkácsüzletek egy rész a cselekvés mellett döntött.
Bakos Miklós a Bakos Faipari Vállalkozás és Barkácsáruház vezetője elindított egy kezdeményezést, amiben a kisebb barkácsboltok közös fellépését, összefogását jelölte meg célként.
Ezt követően a barkácspiac hazai kis és középvállalkozások barkácsboltjainak összefogásra 2009. július 6-án megalakult az Ezermester Magyar Barkács Kereskedelmi Szolgáltatói és Ügynöki Kft., melynek célja a barkácsüzletek piaci versenyképességének megőrzése a Magyarországon jelenlévő multinacionális barkács áruházakkal szemben. A kft. ebből az együttműködésből adódó beszerzési,logisztikai és disztribúciós együttműködési előnyöket teszi elérhetővé a belépő tagok számára.
Az Ezermester Magyar Barkács Kft. létrehozása abból az ötletből valósult meg, hogy a hazánkban működő barkácsoltok csakis akkor maradhatnak versenyképesek, ha azok is nagy volumenben képesek forgalmazni, illetve egy erős márkanévvel rendelkeznek. A kiskereskedelmi barkácsüzletek (kb.nyolc-tízezer darab) eredményes működésének az a feltétele, hogy egy jól szervezett együttműködés segítségével közösen és egységesen lépjenek föl mind beszerzés, mind a marketing tekintetében a magyarországi barkácspiacon. 
„Az Ezermester Magyar Barkács Kft. egyfajta közvetítői, ügynök szerepet tölt be, amely a tagoktól elvárja a törekvést az egységes arculat felé (pl. Ezermesterlogó használata) az együttes fellépést a beszállítókkal szemben, valamint a közös akciókban való részvételt. Ugyanakkor rendkívüli függetlenséget is biztosít a tagok számára, hiszen azok megőrizhetik saját üzletük elnevezését, dönthetnek üzletük berendezéséről, választékáról és árairól, és önálló marketing tevékenységet is folytathatnak”-mondta Bak Péter, a Kft. ügyvezetője az október 13-án e célból rendezet sajtótájékoztatón.
Az Ezermester Magyar Barkács Kft.2009-ben került bejegyzése. A szeptemberelején megkezdett szervezés eredményeként, a jelenleg 16 társult üzletet számláló társaság célja, hogy 2009. év végére a csatlakozott üzletek száma elérje a 75 darabot. „Az igazán kedvező kimenetelű kereskedelemi tárgyalások a legalább 50 csatlakozott üzletszám fölött kezdeményezhetők a mennyiségi kedvezmények érdekében. A közös beszerzési szerződések révén a boltik addigi külön-különintézett beszerzései egy nagy beszerzési volumenben jelennek majd meg. Ennek a forgalomnak az egy százaléka a kft. közvetítői jutaléka lesz, amely lehetővé teszi a fejlesztéseket, az együttműködés további kiszélesítését és elmélyítését, elsősorban a marketing és reklámtevékenység, valamint az oktatás, - továbbképzés és kereskedelmi know-how terén. A másik egy százaléka a csatlakozott üzleteknek jár vissza, rendelési értéküknek megfelelően”. –mondta Bakos Miklós, a kezdeményezés ötletgazdája és támogatója, aki egyben az egyik társulatcég vezetője is. Az Ezermester Magyar Barkács Kft.,nevének megfelelően előnyben részesíti a forgalmazott áruk Magyarországról történő beszerzését, ezzel is lehetővé téve a hazai vállalkozások helyzetben kerülését,versenyképességük megőrzését.

Hőbör


Tetszett a cikk?