Megszűnt az NFH!

2016. december 31-i hatállyal megszűnt a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság – adta hírül az Origo. Az NFH általános jogutódja a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, valamint a másodfokú ügyekben országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal jár el. 

Előrebocsátjuk, hogy a hír minden olyan egyéni vállalkozót, gazdasági társaságot is érint, ahol gyártással és/vagy kereskedelemmel kapcsolatos tevékenység folyik, hiszen ez egyben érinti az Általános Szerződési Feltételek tartalmát, illetve a telephelyeken, kereskedelmi egységekben kihelyezett felügyeleti szervek elérhetőségeit is ennek megfelelően módosítani. 

2017. január 1-jétől már mind a 197 járási hivatalban elérhető a fogyasztóvédelem, így mindenki a lakóhelyhez legközelebbi hivatalban intézheti fogyasztóvédelmi ügyét, kérhet tanácsot például jótállási, szavatossági, panaszkezelési kérdésekben. Az idei év fókuszába a robbanásszerűen növekvő e-kereskedelem, vagyis az interneten történő vásárlással összefüggő fogyasztóvédelmi kérdések kerülnek.

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) Nemzeti Fejlesztési Minisztériumba olvadásával a fogyasztóvédelmi hatósági hatáskörök és feladatok 2017. január 1. után is megmaradtak. Az átalakulás következtében az elsőfokú fogyasztóvédelmi hatósági feladatok a kormányhivataloktól átkerültek a járási hivatalokhoz. Ennek eredményeként a vásárlók, a családok 197 járásban kérhetnek közvetlenül fogyasztóvédelmi tanácsokat és intézhetik panaszaikat a járási hivatal fogyasztóvédelemmel foglalkozó munkatársainál, akik szükség esetén lefolytatják a hatósági eljárást. A másodfokú hatósági feladatok – amelyeket korábban az NFH látott el – országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatalhoz kerültek.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium általános jogutódként továbbra is ellátja a fogyasztóvédelmet érintő stratégiai feladatokat, ellenőrzéseket. Változatlanul kiemelt területnek számít az elsősorban az idős emberek megtévesztését célzó árubemutatók ellenőrzése, a gyermekgondozási és gyermekruházati termékek, játékok vizsgálata.

Kara Ákos infokommunikációért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkár kiemelte: „A kormány továbbra is a családok, vásárlók érdekeit védi. Az új struktúrától azt várjuk, hogy több fogyasztói, vásárlói problémát old meg, mivel minden eddiginél több helyen tesszük elérhetővé az ügyintézést. Így összességében a fogyasztóvédelem még közelebb kerül az emberekhez.”

Keszthelyi Nikoletta fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkár hozzátette: „A fogyasztók egyéni jogviták rendezése érdekében továbbra is fordulhatnak a megyeszékhelyen és fővárosban működő békéltető testületekhez. A békéltető testületek fontos és meghatározó szerepet töltenek be a fogyasztóvédelem intézményrendszerében.”

A fogyasztók 2017-től panaszaikkal elsősorban a területileg illetékes járási hivatalokhoz fordulhatnak. A járási hivatalok elérhetőségei ide kattintva találhatók meg.

Forrás: http://hevesmegye.hu


Tetszett a cikk?