Tegyük fel magunkat a térképre!

Az internetezők legalább fele használja a Google térképét. Útvonalat terveznek vele, vállalkozásokat, szállásokat, látnivalókat keresnek rajta. Ha cégünk van, általában automatikusan megjelenünk rajta, hiszen a Google különböző adatgyűjtésekkel maga is megjelenít vállalkozásokat. Sőt a legtöbb fent lévő cég ilyen, és tulajdonosa (tudta) nélkül készülnek róla fotók, vélemények. Ám minél nagyobb befolyásunk van a felületre, annál több hasznot jelent számunkra. Érdemes tehát foglalkozni vele és kiaknázni valamennyi előnyét, ugyanis a térkép funkció csak egy része egy komolyabb csomagnak.

A keresőóriás anno előrukkolt a Google Cégem (Google My Business) szolgáltatással, aminek előnyeit röviden így lehet megfogalmazni: segít rendbe tenni a megjelenést, statisztikai adatokat gyűjthetünk felületeinkről, és jobb pozícióba hozhatjuk vele vállalkozásunkat a különböző keresési listákon. A Google My Business olyan, mint egy közösségi hálózat vállalkozások számára. Létrehozhatjuk vállalkozásunk profilját, megoszthatjuk a fontos adatainkat, hozzáadhatjuk weboldalunkat, és akár a Google Mapsen is élvezhetjük kiemelt helyünket a többi cég mellett. Nemcsak fizikailag létező üzletek (kávézók, műszaki boltok, éttermek), de szabadúszók, szolgáltatásokat nyújtók (pl. villanyszerelők, ügyvédek) is előnyt kovácsolhatnak belőle. Ráadásul mindezt ingyenesen.

GOOGLE TÉRKÉP A KEZÜNK ALATT

Miután megszereztük a hozzáférésünket a térképhez, a felületen megadhatjuk és módosíthatjuk saját adatainkat (név, telefonszám, kategória, weboldal stb.), valamint azonnal jelzést kapunk, ha valaki a mi információinkon szeretne módosítani. Azon kívül, hogy kontroll alatt tarthatjuk megjelenésünket, mi szabhatjuk meg, milyen adatokkal jelenünk meg a Google keresési és térképes listáján.

Aki tehát rendelkezik üzlettel vagy irodával, az megkönnyíti potenciális ügyfeleinek, hogy rátaláljanak. Ezen kívül Google-os kereséseknél is sokkal nagyobb esély lesz jobb pozícióban megjelenni, ha megadja a céges adatait, illetve, ha egy felhasználó egy adott helyre keres rá, akkor a listában az ő vállalkozása is meg fog jelenni.

ÉRTÉKELNEK MINKET

A Google My Business profilon keresztül vásárlók/ügyfelek visszajelzéseket is hagyhatnak, ami egyrészt jelzésértékű lehet a vállalkozás számára, másrészt támpontot nyújthat új érdeklődőknek, mert segít, hogy legyen elképzelésük arról, mire is számíthatnak. A csillagok és leírás formájában kapott értékeléseknek is nagy szerep jut a térkép felületén. Ezeket ugyan törölni nem tudjuk, de a Google Cégem felületén válaszokat adhatunk rájuk. A jó értékelések hatására jobb pozícióba kerülünk a találati listákon, így látogatókat szerzünk, akikből több ügyfelünk lehet. Az értékelések így már a lokális keresőoptimalizálás témakörébe is esnek.

STATISZTIKÁK KÉSZÜLNEK

További előny, hogy profillal a vállalkozó hozzáférést nyerhet különböző mutatókhoz is. Például megtudja, hányszor jelent meg a vállalkozás a keresések alkalmával, hányan tervezték meg a Google térképének segítségével az útvonalat a megjelölt címhez, hány hívást generált a profilon megadott telefonszám, és hányan kattintottak a vállalkozás weboldalára. Ezek a mutatók visszajelzést adnak arról, mennyire keresett a vállalkozás, és segítenek tovább optimalizálni a létrehozott profilt. Ezeknek a számoknak a segítségével kiértékelhetjük kampányaink hatékonyságát, lokális keresőoptimalizálás eredményeinket, illetve lépéseket tehetünk, ha nem vagyunk megelégedve a látottakkal.

SAJÁT ONLINE FELÜLETEK EGY HELYEN

A Google céges rendszerében több eszközt köthetünk rendszerbe: a keresőben lévő megjelenésünket, a már említett térképes felületet, aztán ott az Analytics (statisztikagyártó) vagy a Youtube videómegosztó. Azért hasznos, mert így webes jelenlétünket egy felületen tudjuk áttekinteni. Ami talán még fontosabb, hogy a Google is egyben tudja látni ezeket a csatornáinkat, így az értékeik is összeadódnak.

ÖSSZEGZETT ELŐNYÖK

  • Az emberek könnyen ránk találnak.
  • Beállíthatjuk a cég nyitvatartási idejét, a kapcsolatfelvételi és egyéb adatait.
  • Az ügyfelek egyetlen kattintással kapcsolatba léphetnek velünk.
  • Képeket tölthetünk fel – akár 360°-os, virtuális túrát is tarthatunk, így az érdeklődők már a keresés során mindent a saját szemükkel láthatnak, és szinte ismerősként indulnak el hozzánk.
  • A látogatók értékelhetnek és véleményeket írhatnak rólunk. Az elégedett ügyfeleknél pedig nincs is jobb reklám.

REGISZTRÁCIÓ

A céges regisztráció egyszerű és biztosítja, hogy a felkerült vállalkozások valóban ott legyenek, ahol keressük őket. A regisztráció során ugyanis a rendszer ellenőrzi a megadott adatok helyességét:

  • Képeslapot küld a címünkre visszaigazoló kóddal.
  • Weboldalunk címét kódbeillesztéssel kell igazolnunk.
  • Telefonszámunkon felhív egy visszaigazoló kóddal.

A regisztráció során megadjuk az adatainkat, feltöltünk néhány képet, és igazoljuk, hogy vállalkozásunk valóban létezik a megadott cím alatt. Azonban figyelni kell arra, hogy ha idővel változás történik mondjuk az árainkban vagy a nyitvatartási időben, megváltozik a telefonszámunk, akkor nekünk kell gondoskodni az adatok módosításáról, frissítéséről.

TOVÁBBI TANÁCSOK

  • Gondoskodjunk róla, hogy a cég adatai pontosak legyenek: helyes a telefonszám – ami látható, amikor valaki rákeres a vállalkozásra; valós a cím, helyes a megadott URL, illetve a nyitvatartási idő.
  • Profi fotókat töltsünk fel, melyek mindent megmutatnak a vállalkozásból, ami a potenciális ügyfeleinket érdekelheti.
  • Mindig válaszoljunk a véleményekre, legyen az pozitív, vagy negatív, és adjunk lehetőséget „rajongóknak”, hogy elmondhassák történetüket!

A Google Cégem szolgáltatás tehát nemcsak a térkép kiegészítője, hanem sokkal összetettebb szolgáltatás, ahol a Google eszközein lévő megjelenésünket tudjuk kialakítani, felügyelni és optimalizálni. Használatával rengeteg új látogatót és érdeklődőt juttathat el a kapcsolatfelvétel fázisába.


Kapcsolódó dokumentum:


tegyuk-fel-magunkat-a-terkepre


Tetszett a cikk?