76 Magyar Asztalos és Faipar 2005/4Segítsmagadon…Az április 16–17-i hétvégére időzített szekszárdi Lakásvarázs faipari kiállítás esetére abszolút bejött a címben jelzett közmondásjelentése. A helyi faipari vállalkozók összefogtak és megcélozták a helyi piacot egy saját szervezésű kiállítással és családi hétvégével, a másik fél pedig gondoskodott a kitűnő időről és rettentően jó látogatottságról.Az Országos Asztalos- és Faipari SzövetségTolna megyei területi szervezete már tavaly novemberben elkezdte szervezniegy helyi faipari kiállítás létrehozását,amely idén tavaszra be is érett.Alapelv (amelyet már két megye is kipróbált)volt, hogy minél hatékonyabbanAz ötlet bejött.Közel 40 bútor- és épületasztalos jelentkezett és vett részt a Lakásvarázson 15 vagy 30 m2-es egységstandokon. Mivel a rendezvényt a csapat saját maga szervezte, összeszedtek támogatókat, illetve a társkiállítók is beszálltak a költségekbe, így az asztalos szövetség itt kiállítótagjainak a kiállítás nevetségesen alacsony: 35 000 Ft/egységstand összegből kijött.A kiállítást – mint azt ifj. Márkus Istvántól, a rendezvény mozgatójától megtudtuk – többen támogatták anyagilag is, többek között az OAFSZ, a Kereskedelmi-KOOPERÁCIÓés költségtakarékosan jussanak el a kis-közepes vállalkozásoka vevőkhöz.Hiszen a kereskedőházak, a multik egész évben nyitva tartjákáruházaikat, vannak bemutatótermeikés marketingcsapatuk.A kis-közepes vállalkozókáltalában ennekhíján vannak, tehát kézenfekvő, hogy ezen hiány ellensúlyozásaként évi egyszer egy nagyobb rendezvénykeretében egy nagy és mozgalmas bemutatótermet (kiállítást) üzemeltessenek.2005/4 Magyar Asztalos és Faipar 77és Iparkamara, a CIB Bank stb. Az így befolyt közel 900 000 Ft nagy része reklámra ment el, de mint azt a látogatottság is megmutatta, ezen nem szabad spórolni.A látogatottság növelése érdekében rengeteg kiegészítő kiállítás, rendezvény, előadás, sőt futóverseny is színesítette a hétvégét.Mennyire elégedettek a kiállítással? – kérdeztük Márkus Istvánt.Magunk is meglepődtünk azon, hogy ez az összefogás, ez a marketingkooperációmire is képes. Egyrészt a kiállítotttermékekre, a munkák minőségéreis büszkék vagyunk, másrészt a vásárlói visszajelzések, a látogatottságés a hétvégiKOOPERÁCIÓA rendezvény kiállítóiBuzás József, Buzás József id., Dorogi Zoltán, Fába Bt., Falapspán Kft., Garai István, Forster Kft., Gyugyi Tamás, Haász Károly, Herdics Ottó, Herner Ádám, Kerekes Zoltán–Duba Károly, Finestra, Kovacsóczi András, Kuti HorváthCsaba, Limetta Kft., M lambéria Centrum, Márker Kft., Mészáros Miklós, MM Duo Bt., Nagy János, Nagy József, Pako Holz Kft., Pákolicz Zoltán, Pál Antal, Pál Attila, Papp Tibor, Potyondi Imre, Révész Zoltán, Sarok Tibor, Schrenk Tamás, Széplaki Mihály, Széplaki Mihály, Támer Imre, Top-Veneer, Valum Kft., Veneto 2001 LJpezsgés is azt igazolja, hogy jó úton járunk.Több ezren vettek részt a Sportcsarnokban kialakított „virtuális” bemutatótermeinkben,számos konkrét üzlet köttetett,és így most felbuzdulva ezen „értékesítési forma” hatékonyságán, már a jövő évi Lakásvarázst tervezzük.(Hőbör Tamá
s)
Tetszett a cikk?