92 Magyar Asztalos és Faipar 2005/2CÉGRIPORTSzokatlan név a faiparban, vagy fogalmazzunkúgy, hogy az iparban – hiszen nem csak az asztalosipari szegmenst szolgálják ki csiszolóanyagokkal –, szóval, honnan a Rozmaring elnevezés?Valóban furcsa név, a cég 100%-ban családi vállalkozás és annak idején Szlovákiábanindult. A rendszerváltáskor zöldség-és virág-nagykereskedéssel foglalkoztaka szüleim, mondhatni, véletlen folytán került fel a palettára a csiszolóanyagok kereskedelme. Aztán nagyon rövid idő alatt felismertük, hogy a tevékenység súlypontjátebbe az irányba kell eltolni, szóval a név a múltból jött.Az 1993-as profilváltásjódöntésnekbizonyult. A Rozmaring Hungária 1995-ös létrehozása is ennek a lépésnek volt köszönhető. Teljesen egyébként nem volt idegen a terület, mivel gépészmérnökkéntvégeztem a Pozsonyi MűszakiEgyetemen, így tisztában voltam a csiszolástechnika jelentőségével elsősorban a fémmegmunkálás területén.Gondolom, kézenfekvő volt a fémmegmunkálásmellé az ipar egyéb ágazatait is bevonni.Tulajdonképpen valóban egyértelmű,hiszen az ipar minden területén fogyóeszköz, és nagyon nagy számban használnak különböző csiszolópapírokat, vásznakat, korongokat és egyéb csiszolótermékeket. Folyamatos az igény a beszerzésükre.Ebbe a világba csöppentünk bele, először Szlovákiában, majd itt Magyarországon.Szlovákiában egy kicsit talán könnyebb volt a helyzet, mivel a mindenki által ismert cseh ipar által gyártott jó minőségű csiszolástechnikai termékek képezték a kínálat gerincét. Ugyanezzel a termékcsoporttal indultunk Magyarországonis, miközben itt szinte jelen volt a teljes nyugat-európai márkakínálat. Mondanomsem kell, hogy a 10 évvel ezelőtti győri helyzet nem volt olyan fényes, mint amilyennek most tűnik.Időközben a cseh csiszolóanyagok melléolasz, német, osztrák és holland gyártók termékeit is felvettük, így nyugodtan kijelenthetem,hogy mára teljes a paletta, nincs olyan csiszolástechnikai feladat, amire ne tudnánk megfelelő szerszámot szállítani.Ismerve a faiparban használatos csiszolóanyagokat és egy kicsit kisarkítvaÚj kereskedelmi központbana Rozmaring Hungária Kft.Az utóbbi években a hazai csiszolástechnika meghatározó szereplőjévé vált a győriRozmaring Hungária Kft.Az ipari parkban létrehozott új raktárbázis és logisztikai központ impozáns épületében beszélgettünk Ivány Attilával,a cég ügyvezető igazgatójával.2005/2 Magyar Asztalos és Faipar 93CÉGRIPORTa gondolatot, igazából nem nagyon lehet forradalmi újítással előrukkolni. Függetlenül attól, hogy svájci, olasz vagy német gyártórólbeszélünk.A beruházások viszont azt sugallják, hogy van még valami a tarsolyukban és bíznak abban, hogy nagyobb szeletet tudnakmajd kihasítani a hazai piacból.Valóban technikai szempontból nincsenekkunsztok, viszonylag kiegyensúlyozott a piac, mondjuk úgy, hogy a hazai kínálatotmeghatározó kereskedők egyenletes minőséget nyújtanak.Kiugrási és piacszerzési lehetőséget én a csatolt szolgáltatások színvonalábanlátok. A Győri Ipari Park földrajzilag nagyon jó helyen fekszik, a környezet, az infrastruktúra ideális. A 600 m2 raktárbázisés az irodák megfelelő hátteret adnak a dinamikus fejlődéshez.Most, hogy valóban igényes környezetbendolgozunk, azt mondhatom, tovább nőtt presztízsünk a partnereink szemében. Rá kellett ébrednünk, hogy a kereskedelemben, de most már az ipari felhasználóknál is van annak üzenete, hogy egy vállalkozás milyen környezetben működik. A raktár jól átlátható, naprakészek,gyorsak vagyunk és a megrendelőkezt méltányolják.A széles választék,gyors kiszolgálás mellett szakmai tanácsadással is segítjükpartnereinket. További előnyt jelent számukra, hogy az egyre növekvő végtelenítettcsiszolószalagigényeket rövid határidővel tudjuk kielégíteni, szinte minden méretben és minden típusú anyag megmunkálására.A 60 milliós állandó raktárkészlet naprakész kiszolgálást biztosít. Emellett különösen nagy figyelmetfordítunkazügyfélkapcsolatok ápolására. Sokkal több múlik ezen, mint azt korábban gondoltuk. Összefoglalva: minőség, megbízhatóság és gyorsaság, ez az a három fő ismérv, amire a jövőt és a fejlődést alapozzuk.Úgy gondolom sok kiaknázatlan lehetőség látszik még a hazai piacon, szeretnénk a forgalmunkat három éven belül megduplázni. c
si
Tetszett a cikk?