A faégetés művészete


Biztos vagyok benne, hogy a Pál apostolról készült, fába égetett képen elidőzött a tekintet. Abban is biztos vagyok, hogy a következő kérdések, gondolatok valamelyike vagy mindegyike felmerült az olvasóban. Nem festmény?! Ez tényleg fába van égetve? Mennyire aprólékos, részletgazdag kidolgozás! Ceruzával is elképesztően nehéz lehet megrajzolni, nemhogy fába égetni! Hogyan lehetséges ez? A következő oldalakon igyekszem betekintést adni a pirográfia világába, megválaszolásra kerül a „mivel”, a „mire” és a „hogyan” kérdésköre is.

Az előző számban megjelent cikkben visszautaztunk az időben, s megismertük a tűzgrafika történetét. Most a gyakorlati oldalról kerülhetünk közelebb ehhez a faművészeti eljáráshoz.

A pirográfia egy olyan technika, melynek során szabad kézzel égetjük be az adott mintát vagy képet a kiválasztott felületbe egy úgynevezett pirográf segítségével. Bár felhevített szögekkel is égethetnénk fába képet, mégis inkább a mára már nagy választékban rendelkezésünkre álló elektromos pirográfok valamelyikét ajánlom. Lássuk, melyek ezek!



A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.