Ergonómia az irodában


Az ergonómia görög eredetű szó, az ember-gép-munkakörnyezet kapcsolatát jelenti, és az ezzel foglalkozó tudomány megnevezése. Az ergonómia célja a munkakörnyezet eszközeinek emberhez történő igazítása, a hatékony, ugyanakkor egészséges munkavégzés elősegítése, a dolgozó adottságainak megfelelő környezet kialakítása. Magyarul azt jelenti, hogy jó és kényelmes irodában dolgozzunk. Ezért nem mindegy, hogy a bútorok gyártásával és beépítésével megbízott vállalkozás mennyire veszi ezt komolyan.

Az ergonómiára való törekvéssel a szakember megakadályozza, hogy az eszközeink szellemi vagy fizikai értelemben károsítsanak bennünket és szükség esetén gondoljon még az átlagostól eltérő igényeinkre is. Tehát optimalizál, harmonizál, továbbá biztonságot teremt.

AZ ERGONÓMIA TÍPUSAI

Termékergonómia: értelemszerűen a berendezésekben, gépekben, munkaeszközökben érvényesülő ergonómiai szemléletet jelenti, ezek jó esetben növelik a használhatóságot, elősegítik az egyszerűbb működést.

Szoftverergonómia: az információközlés módjának, tartalmának kialakítása, az ember és a számítógép közötti párbeszéd.

Munkafolyamat-ergonómia: ez foglalkozik a munkahely, a munkaeszközök, a munkakörnyezet kialakításával, a munkavégzés során fellépő terhelő hatások értékelésével.



A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.