Patinás szállítmányozó a Hungexpón
A részben magyar alapítású cég már 1874-ben fiókot létesített Budapesten. A világháborúkat is átvészelte, s csupán az 1948-as államosítások lehetetlenítették el a magyarországi működést. A kapcsolat azonban sohasem szakadt meg; a monopóliummal bíró állami szállítmányozó és nemzetközi fuvarozó cégekkel szerződéses viszonyt hozott létre, s így számos területen részt vett a magyar külkereskedelmi forgalom szállítmányozási ügyleteiben. A Schenker és vele együtt az egész nemzetközi szállítmányozás kiemelkedő eseménye volt, hogy 1874-ben a Bécs–Párizs útvonalon elindítja az első gyűjtővagont, amellyel kezdetét veszi a gyűjtőszállítmányozás története is. A Schenker Nemzetközi Szállítmányozási és Logisztikai Kft. több milliárd forintos forgalmával előkelő helyet foglal el a legjelentősebb magyar szállítmányozók között. Gottfried Schenker volt az elso, akinek az az ötlete támadt, hogy apróbb küldeményeket nagyobb egységrakománnyá vonjon össze, és ezeket több közlekedési mód igénybevételével nagy távolságokra juttassa el.
Tetszett a cikk?
Cikkajánló
Az Isteni Lélek sziporkái
Gyenes Tamás fafaragó népi iparművész beszél munkáiról.
Újdonságok a Foresttől
Bemutatkozik a VIBO új termékcsaládja, érkezik a HOME BOX 45 mm-es golyós fiókcsúszók új generációja, moduláris fiókrendező, egyszerű sablon a pontos jelöléshez és meg&ea...
Egyetemi hírek – 2024. október
A Soproni Egyetem 2024. októberi hírei