Patinás szállítmányozó a Hungexpón
A részben magyar alapítású cég már 1874-ben fiókot létesített Budapesten. A világháborúkat is átvészelte, s csupán az 1948-as államosítások lehetetlenítették el a magyarországi működést. A kapcsolat azonban sohasem szakadt meg; a monopóliummal bíró állami szállítmányozó és nemzetközi fuvarozó cégekkel szerződéses viszonyt hozott létre, s így számos területen részt vett a magyar külkereskedelmi forgalom szállítmányozási ügyleteiben. A Schenker és vele együtt az egész nemzetközi szállítmányozás kiemelkedő eseménye volt, hogy 1874-ben a Bécs–Párizs útvonalon elindítja az első gyűjtővagont, amellyel kezdetét veszi a gyűjtőszállítmányozás története is. A Schenker Nemzetközi Szállítmányozási és Logisztikai Kft. több milliárd forintos forgalmával előkelő helyet foglal el a legjelentősebb magyar szállítmányozók között. Gottfried Schenker volt az elso, akinek az az ötlete támadt, hogy apróbb küldeményeket nagyobb egységrakománnyá vonjon össze, és ezeket több közlekedési mód igénybevételével nagy távolságokra juttassa el.
Tetszett a cikk?
Cikkajánló
Magfaragástól a kopjafáig
Kovács Ernő fafaragó népi iparművész beszél munkájáról.
Elegánsan csillapítani a zajt
Jól átgondolt, használatra kész és tartós: a Sandler Bluefiber akusztikus márkája a hatékony zajcsillapítás révén számos akusztikus alkalmazást kínál.
Könnyű és teherbíró – tartóoszlop tekercselt furnérból
A Kasseli Egyetem kutatási projektjében részt vett szakemberek és az ABB Robotics robotjai a furnér egy teljesen új felhasználását hívták életre, amiről a jövő építőanyagak&eacu...